DERS ADI

: Tüketici Davranışı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 5092 Tüketici Davranışı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin tüketici davranışı bilgisini edinmelerini ve tüketici davranışının bir pazarlama yöneticisine katkılarını anlamalarının sağlanması amaçlanmaktadır. Tüketici davranışının çalışılması, öğrencilere tüketici olmanın anlamı ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde tüketici ihtiyaçlarını karşılamanın rolünü anlamak için bilmeleri gerekenler konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışının nedenlerini yorumlayabilmek için tüketici davranışı teorilerini ve kavramlarını anladıklarını göstermeleri
2   Tüketicilerin gerçek hayatta ne yaptıklarını anlamak amacıyla tüketici davranışını anlamaları
3   Teorileri ve kavramları gerçek uygulamalarla bütünleştirmek için tüketici davranışını yorumlamaları
4   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri
5   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 ÜNİTE 1: Satın Alma, Sahip Olma ve Var Olma: Tüketici Davranışına Giriş ÜNİTE 2: Tüketici ve Sosyal Refah
3 ÜNİTE 3: Algılama
4 Ödev 1 (Üniteler 1, 2, 3)
5 ÜNİTE 4: Öğrenme ve Hafıza
6 Ödev 2 (Ünite 4)
7 ÜNİTE 5: Motivasyon ve Duygu
8 ÜNİTE 5: Motivasyon ve Duygu
9 Ödev 3 (Ünite 5)
10 ÜNİTE 6: Benlik
11 Ödev 4 (Ünite 6)
12 ÜNİTE 7: Kişilik, Yaşam Tarzı ve Değerler
13 Ödev 5 (Ünite 7)
14 ÜNİTE 8: Tutum ve İkna Edici İletişim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Solomon, Michael R. (2018). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 12th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, Tartışma, Takım Çalışması, Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. ARA SINAV: Ara sınav, ders materyali ve sınıfta tartışılan konuların anlaşılmasını, sentezini ve değerlendirilmesini değerlendiren yazılı sorulara ve tartışmalara dayalı olacaktır.
2. YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA: Öğrenciler, sınıfta tartışılan konularla ilgili olarak dönem boyunca 5 (beş) ödev hazırlayacaklardır. Öğrencilerden yazılı bir rapor hazırlamaları ve ödev konularının her biri hakkında bir sunum yapmaları beklenmektedir. Dönem projesi notu, öğrencilerin ödevden aldıkları notların toplamıdır.
3. FİNAL SINAVI: Öğrenciler, yazılı bir sınav aracılığıyla kavramlara ilişkin bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Bu derste dönem boyunca beş ödev verilecek ve her bir ödev başarı notunun %6'sı değerinde olacaktır. Ödevlerin konuları, her ödevin son teslim tarihinden bir hafta önce öğretim üyesi tarafından verilecektir. Ödevler grup çalışması şeklinde olacaktır ve her gruptaki öğrenci sayısı, her dönem derse kayıtlı öğrenci sayısına göre belirlenecektir. Gruplar yazılı bir rapor ve sunum hazırlayacak ve sunum günü öğretim üyesine teslim edeceklerdir. Raporlar Times New Roman yazı tipinde, 12 punto, 1,5 aralıklı yazılacaktır. Sunumu yapılmayan ödevlere not verilmeyecektir. Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. - Mükemmel (100%)
ÖDEVLERIN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
Bağlamı anlama: Öğretim üyesinin ödev için belirlediği soruların/konuların uygun şekilde anlaşılması. (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: Verilen soruların/konuların sınıfta tartışılan kavramlara/teorilere uygun olarak tartışılması. (20 puan)
Akademik yazma becerileri: Makalede doğru APA formatında atıflar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki tarafa yaslı metin ve profesyonel görünüm. (10 puan)
Sunum becerileri: Sunumlar aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilecektir (50 puan):
A. Konuya iyi hakim olmak (30 puan)
B. Sunumun görünümü ve yapısı (10 puan)
C. İzleyicinin dikkatini çekebilmek (10 puan)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sumeyra.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Sunum hazırlama 5 2 10
Vize sınavına hazırlık 1 18 18
Final sInavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 5 6 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1553553
ÖK.2443553
ÖK.3555553
ÖK.4534551
ÖK.5534551