DERS ADI

: Tüketici Davranışları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 7047 Tüketici Davranışları ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. PINAR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Tüketici davranış süreci içerisinde tüketici davranışlarının hangi yöntem ve işlemlerden hareketle yorumlanabilmesi ve elde edilen yorumların ana pazarlama değişkenleri üzerinde kullanılabilmesi ile ilgili olarak öğrencilere yeterli düşünsel becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışlarını kavramak
2   Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri ve faktörlerin önceliklerini anlayabilmek
3   Tüketici davranışlarına analitik yaklaşabilme becerisini kazanabilmek
4   Tüketici davranışlarını yorumlayabilmek
5   Tüketici davranış bilgilerini rekabetçi kararlara dönüştürebilmek
6   Satın alma karar süreci hakkında bilgi sahibi olabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Tüketici davranışı kavramı, tanımlar ve tüketici davranışının pazarlamadaki önemi
3 Tüketici davranışlarının genel özellikleri ve etkilendiği faktörler
4 Tüketici davranışlarında psikolojik etkenler, öğrenme ve öğrenme sürecinin özellikleri
5 Güdülenme ve güdülenmeyi etkileyen faktörler, bu faktörlerle tüketici davranışlarının ilişkilendirilmesi
6 Davranışı etkileyen önemli bir faktör olarak algılama ve algılama sürecinde tüketici davranışlarının kontrolü
7 Farkındalık yaratılması ve tüketici davranışlarının seçici algılamayı oluşturacak şekilde yönlendirilmesi
8 Tutumlar, olumsuz tutumların değiştirilmesi ve tutumların firma lehinde geliştirilebilmesi ile ilgili işlemler
9 Sosyal bir varlık olarak tüketici ve tüketici davranışlarını etkileyen sosyo-kültürel etmenler
10 Danışma grupları ve danışma gruplarının tüketici davranışlarındaki yeri, en küçük satın alma ve karar verme birimi olarak aile ve ailedeki bireylerin rol yapıları
11 Ailenin işlevleri ve ailede satın alma kararlarını alma şekilleri
12 Fikir ve ya kanaat liderlerinin tüketiciler üzerindeki etkileri, tüketicilerin yeni gelişmelere yönelim koşulları, yeniliklerin kabulü ve benimsenmesi açısından tüketici davranış süreci
13 Toplumun sosyal yapısı ve sosyal sınıf kavramı, sosyal sınıf-tüketici davranışı ilişkilerinin kültürel çerçevede ele alınması, kültürün özellikleri kültüre yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmalar
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Consumer Behavior: Buying, Having, and Being; Sixth Edition, Michael R. Solomon, Pearson Education, Inc.
Yardımcı kaynaklar: Tüketici Davranışları, Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış Mediacat

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders tartışma yöntemi ve ya interaktif yöntem ağırlıklı olarak yürütülecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

n.bilginer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61