DERS ADI

: Endüstriyel Pazarlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 5028 Endüstriyel Pazarlama SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. PINAR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin endüstriyel pazarların tüketim pazarlarından farklarını, satın alma süreçlerini, tedarikçileri seçme ve değerlendirme yöntemlerini ve endüstriyel pazarlama yönetimini öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Endustriyel pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilmek,
2   Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak,
3   Endüstriyel pazarlama karması, endüstriyel pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
4   Endüstriyel pazarlardaki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisine sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Endüstriyel/B2B Pazarlamaya Giriş
2 Endüstriyel/B2B Pazarlamanın Nitelikleri
3 Satın Alma Fonksiyonu
4 Örgütsel Satın Alma Davranışı
5 Endüstriyel satın almada tedarikçileri değerlendirme yöntemleri
6 Endüstriyel talep analizi
7 Endüstriyel/B2B Pazarlarda Bölümleme, Hedef Pazar seçimi ve konumlama
8 Endüstriyel pazarlamada ürün kararı/Yeni ürün geliştirme ve ürün yönetimi
9 Endüstriyel pazarlar için hizmet yönetimi
10 Endüstriyel/B2B Pazarlama Kanalları
11 Endüstriyel pazarlamada tutundurma kararları
12 Endüstriyel/B2B Fiyatlama ve Pazarlık/Müzakere
13 Endüstriyel pazarlarda CRM
14 Küresel pazarlar için endüstriyel pazarlama stratejileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Brennan Ross, Canning Louise, McDowell Raymond, (2011), Business to Business Marketing, 2th ed., Sage, London
2. Weele Arjan J.Van, (2014), Satın alma ve tedarik zinciri yönetimi: analiz, strateji, planlama ve uygulama, 5. Basımdan çeviri, çev. Timuçin Binder, Çev. Editörü: Metin Çancı, Literatür yayınları, Ekim, İstanbul
3. Balta Nezihe Figen, (2006), Endüstriyel Pazarlama, Nobel, Ankara
4. Ersoy Nezihe Figen (2015) Endüstriyel/B2B Pazarlarda Müşteri Davranışları ve Satın alma Merkezi Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü anlatım, dönem ödev çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.411