DERS ADI

: AB'nin Kültür ve Kimlik Politikası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 6078 AB'nin Kültür ve Kimlik Politikası SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Bu derste amacımız AB nin kültür ve kimlik politikalarını incelemek ve üzerine tartışmalar yapmaktır. Aşağıdaki haftalık programda belirtilen makaleler yol gösterici olması ve tartışmalarımızı şekillendirmesi için verilmiştir. Öğrencilerin bu konular çerçevesinde derslere hazırlıklı gelerek aktif bir tartışma ortamı yaratması beklenmektedir..

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa kimliğinin oluşumuna etki eden dini, ulusal ve kültürel motifleri kategorilerine ayırabilme,
2   Milliyetçilik teorileri bağlamında Avrupa milliyetçiliklerini tanımlayabilme,
3   AB'nin Avrupa kimliği üzerindeki etkisini kavrayıp, Avrupa vatandaşlığı ve göç olgularının Avrupa kimliği arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
4   Kültür ve kimlik konularının Avrupa entegrasyonunu ne ölçüde etkilediğini değerlendirme,
5   11 Eylül sonrası yükselen milliyetçilik ve yabancı düşmanlığının Avrupa'nın çokkültürlü kimlik iddiasını ne derece etkilediğini değerlendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimlik kavramı ve Genel giriş
2 Başlamadan Konum Tespiti : Avrupa Birliği Üzerine: Nasıl Bir Uygar Güç
3 Kimliğin Özellikleri ve Oluşumuna Dair Kuramlar.
4 Siyasal Kültürel Kimlikler ( etnik-Ulusal)
5 Tarihsel Süreçte Avrupa ve Avrupalılık
6 Avrupa da Kimliğin Oluşumuna Etki Eden Bir dönem :Ortaçağ (B.Roma İmp. Çöküşünden Şarlman a genel tarihsel süreç)
7 Avrupa da Milliyetçilikler Çağı
8 Ortaçağda kölelik Kolonluk Sistemi Ve Serflerin Köleliği
9 Germen ve Slav halkları, Step Halkları ve Akdeniz Bölgesi : Hunlar , Avarlar, Bulgarlar.
10 Milliyetçilik Kavramına İlişkin yaklaşımlar (e. Gallner, A. Smith, B.Anderson)-1
11 Milliyetçilik Kavramına İlişkin yaklaşımlar (e. Gallner, A. Smith, B.Anderson)- 2
12 Ulus Devletin ortaya çıkışı Avrupalılık
13 AB, Göç Politikaları ve Çok kültürlülük
14 Ortak Kimlik Politikalarıyla İlgili AB Kurumlarının çalışmaları ve uygulama Zorlukları.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Umberto Eco, Ortaçağ, Alfa Tarih Yayınları, aralık 2015, İstanbul.
Umberto Eco, Düşman Yaratmak, Doğan Kitap, 2014, İstanbul.
George Friedman, Avrupa Krizi, Pegasus Yayınları, 2015. İstanbul.
Georges-Henri Soutou, Avrupa Birliği Tarihi, Bilge Kültür Sanat Yayınları, 2014 İstanbul.
U. Özgöker ve N. Musaoğlu, Avrupa Kimliği Kurgusu, Paradigma Akademi Yayınları, 2013, ss. 67-80, ss. 37-66 N.K. Burçoğlu, Avrupa ve Avrupalılık, Akademik Araştırmalar Dergisi, sayı 23, 2004-2005, 9-20
M. Gürkaynak, Avrupa Birliği nin Ulusçuluk ve Bütünleşme Paradoksu, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 24, 2011, 1-12
Murat Arman, Eurosclerosis ten Eurosteoporoz!a Avrupa Birliği nin Uygar Güç Nosyonunun Sonu , Uluslararası Hukuk vePolitika, Cilt7, Sayı26, ss.87-106,2011.
Benedict Anderson, Hayali Cemaatler, Metis yayınları, Mayıs 2015.
Anthony Smith, Milli Kimlik, iletişim Yayınları, 2014, İstanbul.
Ernest Gellner, Milliyetçiliğe Bakmak, İletişim Yayınları. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme yazılı sınavlar ile yapılacaktır

Değerlendirme Kriteri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek.
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste devam konusu hassasiyetle takip edilmektedir. Programa uygun ilerlemek adına tüm dersi alan öğrencilerin titizlikle çalışması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zuhal.unalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

randevu alınması rica olunur

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1334
ÖK.2444
ÖK.34434334
ÖK.44344
ÖK.5444