DERS ADI

: Yenilik İktisadı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 5130 Yenilik İktisadı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SELİM ŞANLISOY

Dersi Alan Birimler

İktisat Yüksek Lisans (UOYLP-Gence Devlet Üniversitesi)
İktisat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, günümüzde önemi giderek artan yenilik yaratımını ve bunun ekonomi üzerine olan etkilerini açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi toplumunun temel özeliklerini kavrayabilme
2   Bilgi üretimini, yenilik yaratmayı, yenilik yaratmanın ortam ve koşullarını kavrayabilme
3   Yeniliklerin ve yenilikçiliğin ekonomi üzerine olan etkilerini kavrayabilme
4   Ülkeler arasındaki farklılığın kaynaklarını ve bu konuda yenilik yaratımının etkisini kavrayabilme
5   Türkiye nin yenilik açısından mevcut durumunun analizini yapabilme; AB içindeki konumunu belirleyebilme ve politika önerileri geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi , Bilgi Üretim Süreci
2 Yenilik ve Yenilik Türleri
3 Yeniliğin Finansmanı
4 Ulusal Yenilik Sistemleri, Yenilikçi Kültür ve Ortam Oluşturmak,Yeniliğin Yaratılmasında Devletin Rolü
5 Teknoparklar- Yenilik Merkezleri
6 Yenilik Yaratmada Beşeri Sermayenin ve Eğitimin Önemi
7 Yeniliklerin Korunması ve Önemi
8 Yeniliğin Mikro Ekonomik Etkileri
9 Yeniliğin Makro Ekonomik Etkileri, Yenilikçi Ekonomide Ekonomi Politikası
10 ARA SINAV
11 Ülke Örnekleri: Japonya, Güney Kore
12 Ülke Örnekleri: İrlanda, Hindistan
13 AB nin Bilgi Toplumu ve Yenilik Politikası
14 Türkiye nin Bilgi Toplumu ve Yenilik Politikası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Hüsnü Erkan, Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme
Alan Berker, Yenilikçiliğin Simyası, MESS; İstanbul
Yardımcı kaynaklar:
Don Tapscott, Dijital Ekonomi
Chris Freeman, Luc Soete, Yenilik İktisadı
Hüsnü Erkan, Bilgi Uygarlığı İçin Yeniden Yapılanma
Hüsnü Erkan, Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar, Kültür Bakanlığı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sözel ve sayısal verilerin incelenmesine dayanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selim.sanlisoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.144253
ÖK.245
ÖK.332344
ÖK.44244
ÖK.52325