DERS ADI

: FOTOĞRAF TARİHİ VE DİJİTAL KÜLTÜR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 5071 FOTOĞRAF TARİHİ VE DİJİTAL KÜLTÜR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dijital fotoğraf işleme programları, zengin bir estetik potansiyele sahiptir.Fotoğrafik dil yetisinin gelişimi bu potansiyele endesklidir. Yanısıra Fotoğraf Tarihi, algoritmik bir gelecek kazanmıştır. Dersin amacı, postmodern koşullarda bu durumu örneklerle tartışmak ve öğrencilere eleştirel bir tarih perspektifi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   -Dersi alan öğrenciler, dijital kültürün özelliklerini tanımlayabilecek,
2   -Dijital kültür bağlamında, Fotoğraf Tarihi ni değerlendirebilecek,
3   -Postmodernizm bağlamında, kendine mal etme, story-telling, retro, vintaj, sahte vintaj vb. gibi estetik kategori ve stratejileri tanımlayabilecek,
4   -Fotoğraf Tarihi ni bir yazılım fenomeni olarak tartışacak,
5   -İlgili kreatif olanakları değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin metodolojisi
2 Temel Terminoloji
3 Dijital kültürün özellikleri
4 Dijital kültürün özellikleri
5 Fotoğraf Tarihi nin dijital anlam ve önemi
6 Fotoğraf Tarihi nin dijital anlam ve önemi
7 Analog fotoğraf ve dijital fotoğraf diyalektiği
8 Postmodernizm ve Yeni sorunsalı; F. Jameson un Nostalji anlayışı; C. Jenks in Klasizm ve Anakronizm anlayışı
9 Postmodernizm ve Yeni Sorunsalı; M. Calinescu nun Kitsch anlayışı; S. Zizek in Autopoiesis anlayışı.
10 Yeni Medya nın özellikleri
11 Yeni Medya nın özellikleri
12 Fotoğraf Tarihi ve Fotoğraf yazılımlarının kreatif olanakları
13 Fotoğraf Tarihi ve Fotoğraf yazılımlarının kreatif olanakları
14 İlgili örnekler: Joan Fontcuberta, Simon Norfolk, Tacita Dean, Robert Parkeharrison, Simber Atay

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barron, S& Eckmann, S. (2015).New Objectivity, Prestel
Benjamin, W.(2014). Fotografinin Küçük Tarihi, (Çev.B.Tanyeri), İstanbul: 6.45
Bolton, R.(Ed.) (1996).The Contest of Meaning, Critical Histories of Photography, MIT
Calinescu, M.(1987). Five Faces of Modernity, Duke University Press

Fineberg, J.(2014).1940 tan Günümüze Sanat, (Çev. Atay Eskier, S.& Yılmaz, G.E.), İzmir:Karakalem
Eyman, D. (2015). Digital Rhetoric, University of Michigan Press
Fiedler, J.& Feierabend, P.& Ackermann U.(Ed.) (2000). The Bauhaus, Cologne: Könemann
Hacking, J.(Ed) (2015). Fotoğrafın Tüm Öyküsü, ( Çev.Bozkurt, A. )İstanbul: Hayalperest
Jameson, F.(2011). Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, (Çev.Plümer, N.), İstanbul: Nirengi
Jencks, C.(1987). Post Modernism: The New Classicism in Art And Achitecture, London: Academy Edition
Kelby, S. (2003). The Photoshop Book for Digital Photographers, New Riders
Manovich ,L. Avant Garde As Software https://www.uoc.edu/artnodes/espai/eng/art/manovich1002/manovich1002.html
Manovich, L. (2013). The Language of New Media, Bloomsbury
Miller, R.(2012) . Magnum, (Çev. Tosun,T ), İstanbul: Agora
Mirzoeff, N.(Ed.) (1998). The Visual Culture Reader, London: Routledge,
Newhall, B. (1982). The History of Photography, The Museum of Modern Art Press
Trend, D. (Ed.) (2001). Reading Digital Culture, Wiley Blackwell
Tupitsyn, M.(1996). The Soviet Photograph 1924-1937, New Haven and London:Yale University Press,
Twomey Fosnot, C. (2005). Constructivism, Teachers College Press
Zizek ,S.(2015), Bedensiz Organlar, ( Çev.Kara, U.Y.), İstanbul:MonoKL

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı,gerçek ve sanal kütüphane araştırması,beyin fırtınası,zihinsel ve kavramsal haritalandırma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 QZ Quiz
3 PRJ Proje
4 DKL DerseKatılım
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + QZ * 0.10 +PRJ * 0.60 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@gmail.com
D.E.Ü. G.S.F. dahili: 0232 4129231

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

GÖRÜŞME SAATLERİ
Çarşamba: 12:00-13:00
Perşembe: 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Tasarım Projesi 1 45 45
Kitap Okuma 1 50 50
Vize Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.2544
ÖK.33342344
ÖK.45
ÖK.55