DERS ADI

: KENT FOTOĞRAFI ESTETİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 5070 KENT FOTOĞRAFI ESTETİĞİ SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. IŞIK SEZER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fotoğrafın icadından bugüne, fotoğrafın vazgeçilmez konusu olan kentin, klasik görüntülenme kriterleri, kullanım alanlarının saptanmasının yanı sıra avant-garde ve postmodern sanat akımları ile olan kuramsal ilişkileri belirlenerek, çağdaş sanat ortamındaki konumu tartışılmaktadır. Öğrencilerin derste ve araştırmaları sonucu edindikleri bilgiler dahilinde, görüntü üretimi sağlanarak görsel ifadeleri zenginleştirilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kent kavramı, kent algısı ve birey üzerindeki psikolojik, sosyolojik boyutu tartışabilir
2   Kentin tarihsel süreçte fotoğrafla olan ilişkisini belirleyebilir,
3   Kent fotoğraflarının teknik üretim çeşitlerini ve formatlarını deneyimleyebilir
4   Fotoğrafın teknik olanaklarının kent fotoğrafını ne yönde ve nasıl dönüştürdüğü yorumlayabilir,
5   Duesseldorf fotoğraf ekolüne ilişkin vizyon ve teknik bilgilerini kendi vizyonuna uyarlayabilir,
6   Farklı sanat disiplinlerinde kent algısının fotoğraf sanatına etkisini tartışabilir,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kentlerin doğuşu, kent ve kentli olma kavramı
2 Resim sanatında kent
3 Fotoğrafın icadı ve ilk kent fotoğrafları
4 1920-1970 yıllarında sanat akımları ve kent fotoğraf ilişkisi
5 New Topographıes sergisi ve Postmodernizm
6 Bernard-Hilla Becher vizyonu
7 Duesseldorf ekolünü oluşturan sanatçılar ve vizyonları
8 Duesseldorf ekolünü oluşturan sanatçılar ve vizyonları
9 Duesseldorf ekolünü oluşturan sanatçılar ve vizyonları
10 Ara sınav
11 Kent ölçek alınarak hazırlanacak bireysel projelerin saptanması
12 Proje uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Mıchel Frizot; A New History Of Photography, Könemann, 1999
-Charles Jencks; Postmodernizm, Academy Edition, London,1987
- Bernard-Hilla Becher ; Gastanks, The Mıt Pres,London,1988
- Bernard-Hilla Becher; Water Towers, The Mıt Pres,London,1988
Yardımcı kaynaklar:
- Bernard-Hilla Becher; Typologies, XLIV.Esposizione Internationale D arte-La Biannale di Venezia 1990
- Thomas Struth; Strangers and Friends 1986-1992, Munih,Germany,1994
- Murray Bookchin; Kentsiz Kentleşme, Ayrıntı Yay,İst.1999
- Lewis Baltsz; Rule Without Exception, 1990 Albüm
- Frank Golhke; Measure of Emptines, 1990, Albüm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Konuya ilişkin mevcut literatür tanıtımı ve taraması,
2- Bu alanda fotoğraf üretimi yapan sanatçıların vizyonları incelenerek konunun, teknik ve sanatsal bağlantılarının saptanması,
3- Kent fotoğraflarının mevcut sanat disiplinleri ile ilişkilerinin saptanarak, öğrencinin yapacağı uygulamalara temel oluşturması .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.15 + PRJ * 0.60 + FN * 0.25
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.15 + PRJ * 0.60 +BUT * 0.25


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

4129235- isik.ozdal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 4 36
Arazi çalışması 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 12 108
Proje Ödevi 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.132
ÖK.223
ÖK.32333
ÖK.4233
ÖK.5233
ÖK.6333