DERS ADI

: 20.YY.MÜZİK AKIMLARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5232 20.YY.MÜZİK AKIMLARI II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. EBRU GÜNER CANBEY

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere, Minimalizm, Postmodernizm, Caz ve Elektronik Müzik gibi Sanat Akımları hakkında temel bilgileri kavrayabilme ve müzik temelli olmak üzere, diğer tüm sanat dallarında bu akımların uygulanma yöntemlerini örneklendirerek açıklama becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20. Yüzyıla ait sanat akımlarından Minimalizm, Postmodernizm, Caz ve Elektronik Müzik hakkında temel bilgileri tanımlayabilmesi ve aralarındaki farkları açıklayabilmesi,
2   Minimal, Postmodern, Caz ve Elektronik Müzik Stillerinde Yazılmış Eserler hakkında armonik ve biçimsel açıklamalar yapabilmesi,
3   Minimal, Caz ve Elektronik Müzik bestecileri ve önemli yapıtlarını tanımlayabilmesi,
4   Minimalizm, Postmodernizm, Caz ve Elektronik Müzik akımlarının tarihsel, sosyo-ekonomik ve politik durumlarına ilişkin temel yaklaşımları tartışabilmesi,
5   Herhangi bir sanat akımının tüm sanat dallarında kullanımına ilişkin araştırma yaparak, elde ettiği bulguları bir rapor haline getirip yazabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Minimalizm, Postmodernizm, Caz ve Elektronik Müzik Derste ele alınacak konu başlıkları, gerekliliği ve kazanımları açıklanacaktır.
2 Minimalizm Akımın doğuşu ve sebepleri ele alınarak, tarihsel ve politik olarak değerlendirilecektir.
3 Müzik Dışı Sanat Dallarında Minimalizm Resim, Heykel, Mimari sanatındaki yansımaları, ressamlar hakkında bilgiler ile örnek eserler incelenecektir.
4 Müzikte Minimalizm Minimal besteciler ve eserleri, müzik stilleri ve ritmik yapıları bakımından ele alınarak incelenecektir.
5 Postmodernizm Akımın doğuşu ve sebepleri ele alınarak, diğer sanat dallarına yansımaları değerlendirilecektir.
6 Caz Akımın doğuşu ve sebepleri ele alınarak, tarihsel süreci değerlendirilecektir.
7 Müzik Dışı Sanat Dallarında Caz Sinema ve Edebiyat alanlarındaki yansımaları incelenecektir.
8 Caz Müziğinden Örnekler ve Doğaçlama Caz Stilleri açıklanarak aralarındaki farklılıklar ele alınacaktır. Doğaçlama kavramı üzerinde durulacaktır.
9 Elektronik Müzik Akımın doğuşu ve sebepleri ele alınarak, tarihsel süreci değerlendirilecektir.
10 Müzik Dışı Sanat Dallarında Elektronik Müzik Sinemada film müzikleri açısından yansımaları üzerinde durulacaktır.
11 Ödev Sunumları: Minimalizm Öğrenciler tarafından hazırladıkları dönem ödevleri sunum yapılacaktır.
12 Ödev Sunumları: Postmodernizm Elektronik Müzik Öğrenciler tarafından hazırladıkları dönem ödevleri sunum yapılacaktır.
13 Ödev Sunumları: Caz Öğrenciler tarafından hazırladıkları dönem ödevleri sunum yapılacaktır.
14 Ara Sınav
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Wennerstrom, H. Mary. 1969, Anthology Of Twentieth-Century Music, Prentice-Hall, A.B.D.
Yardımcı kaynaklar: Antmen, Ahu. 2008, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul.
Diğer ders materyalleri: Müzik Akımlarına ilişkin yazılı, görsel ve işitsel kayıtlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, 20. yüzyıl müzik akımları ile ilgili ana başlıklar ve konu ile ilgili araştırma yöntemlerin öğretim elemanı tarafından anlatılmasının ardından belirlenen müzik akımları hakkında yazılı, görsel ve işitsel kayıtların öğretim elemanı tarafından derste sunulması ve de öğrencilerin seçilen her müzik akımı için hazırladıkları ödevlerin sunumları yolu ile yapılır.
Ödevler
Ödevler, derste uygulanacak her müzik akımını ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu araştırarak hazırlaması gereken yazılı raporlardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca bir yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %70 ini yazılı sınavlardan elde edecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine cevaplayacaklardır. Sorular, sınıfta işlenen konuları, ödev olarak verilen konuları içerecektir. Sınavlar, öğreticinin inisiyatifine bağlı olarak kapalı uçlu (test) ya da açık uçlu sorulardan oluşabilir.

Dönem Ödevi: Rapor Hazırlama
Öğrencilere kendilerine bildirilecek tarihe kadar hazırlayıp teslim edecekleri bir araştırma ödevi verilecektir. Öğrenciler başarı puanlarının %30 unu bu ödevlerden elde edecektir. Öğrencinin gerçekleştireceği ödev öğretim elemanı tarafından belirlenecek sanat akımı ya da akımlarının müzik, resim, mimari, heykel, edebiyat ve de tarihsel yönden açıklanmasını amaçlayan rapor biçimindedir. Ödevler, rapor halinde Microsoft Word kullanılarak, yazım kurallarına uygun biçimde yazılacak, basılı olarak bir kopyası da öğretim üyesine teslim edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar
Yazılı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Rapor Hazırlama:
Öğrencinin, öğretici tarafından seçeceği müzik akımlarını müzik, resim, mimari, heykel, edebiyat ve de tarihsel yönden araştırarak incelemeyi, elde ettikleri bulguları rapor halinde aktarmaları başarı için esastır. Öğrencinin, araştırma sonucu elde ettiği bilgileri ödev halinde sunarken içerik ve aktarma yöntemi yazım kuralları gibi yazılı anlatım ilkelerinin kalitesi bakımından da değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0 232 412 95 50 ebru.guner@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 3 2 6
Ders Anlatımı 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 20 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1113312
ÖK.2313312
ÖK.3114412
ÖK.43144313
ÖK.513154314