DERS ADI

: TİPOGRAFİDE DENEYSEL YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5159 TİPOGRAFİDE DENEYSEL YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tipografi alanının kurallarını sorgulayan ve sınırlarını zorlayan yeni anlatım yolları, yöntemler ve yaratıcı tasarım çözümleri üretmek dersin temel amacıdır. Bu amaç doğrultusunda her öğrenci kendi ilgi alanı kapsamında seçeceği bir konu üzerinden projesini üretir. Materyal kullanımı, uygulama metodu ve sunum şekli projenin içeriğinin gerektirdiği şekilde öğrenci tarafından danışman onayı alarak seçilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Seminerler ve örnekler üzerinden yapılan incelemeler doğrultusunda kazanılan bilgileri, kendi yöntemleriyle birleştirip tasarım yönetiminde yaratıcı bir şekilde kullanabilme
2   Sahip olduğu yazılım ve malzeme bilgisini doğru alanla ilişkilendirip kullanabilme
3   Projeleri beklenmedik ve yaratıcı bir şekilde sunabilme
4   Temel tasarım ilkeleri dışında özgür ifadeye erişebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma. Dersin amacı, süreç ve işleyiş hakkında bilgi paylaşımı. Dersten beklentiler.
2 Deneysel Tipografi Semineri.
3 Deneysel tipografi örnekleri üzerinde anlatım ve tartışma.
4 Araştırma konuları üzerine tartışma.
5 Üzerinde çalışılan konulardan proje oluşturulup oluşturulamayacağına yönelik eleştiriler.
6 Üzerinde çalışılan konulardan proje oluşturulup oluşturulamayacağına yönelik eleştiriler.
7 Üzerinde çalışılan konulardan proje oluşturulup oluşturulamayacağına yönelik eleştiriler.
8 Seçilen projeler üzerinde tartışma ve eskiz.
9 Seçilen projeler üzerinde tartışma ve eskiz.
10 Seçilen projeler üzerinde tartışma ve eskiz.
11 Seçilen projeler üzerinde tartışma ve eskiz.
12 Özgün taslak çalışmalara dayalı eleştiri.
13 Özgün taslak çalışmalara dayalı eleştiri.
14 Dönem sonu proje değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Typography: My Way to Typography, Wolfgang Weingart
Things I Have Learned, Stefan Sagmeister
Fuse 1-20 / From Invention to Animatter: Twenty years of FUSE, Neville Brody/Jon Wozencroft
TYPO: The Beautiful World of Fonts, Fabiola Reyes
False Flat, Aaron Betsky / Adam Eeuwens
Letter Scapes, Anna Saccani

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler,
Slayt sunumları,
Örnekler üzerinden tartışma,
Fikir alışverişi,
Konu geliştirme,
Konu medya uyumluluğu araştırması,
Çarpıcı fikirler bulma ve beklenmedik bir sunum hazırlama üzerine araştırma ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Tas/Uyg/Pro
3 DKL DerseKatılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.20 + PRJ * 0.60 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özgün proje üretebilme
Eskizler ve fikirler üzerine tartışma
Projeye uygun medyayı seçebilme
Zamanlama: projeyi zamanında bitirmek
Beklenmedik ve çarpıcı sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu bağlamda tamamen özgün eserler ortaya koymaları beklenir. Herhangi bir şekilde doğrudan başka bir çalışmadan ilham almak, birebir fayda sağlamak, benzerini üretmek hatta başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle istenmez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

betulusluozkan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Proje Ödevi 1 30 30
Proje Final Sunumu 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555454545
ÖK.2454545455
ÖK.354355555
ÖK.45455555455