DERS ADI

: TİYATRO ARAŞTIRMALARINDA NİTEL YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5143 TİYATRO ARAŞTIRMALARINDA NİTEL YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin nitel araştırma yöntemlerini öğrenerek sahne sanatları alanında bu
yöntemle bilimsel araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilme becerisi kazanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Nitel araştırma ile nicel araştırma yaklaşımları arasındaki farkları öğrenecek,
2   2. Nitel araştırma yöntemini kavrayacak,
3   3. Nitel araştırmanın gömülü kuram (grounded theory), anlatı çözümlemesi (narrative analysis), durum çalışması (case study), etnografik araştırma, fenomenolojik araştırma desenlerini ve aralarındaki farkları açıklayabilecek,
4   4. Nitel yöntemle sahne sanatları alanında bilimsel bir araştırma tasarlamayı ve planlamayı öğrenecek,
5   5. Veri toplama ve analiz süreçlerini gerçekleştirerek araştırmayı raporlayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açılış: dersin genel çerçevesi, dersin konu ve kapsamı, kuralları hakkında bilgilendirme.
2 Bilimsel araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklar.
3 Nitel araştırmanın özellikleri. Nitel araştırma ne zaman kullanılır Nitel bir araştırma nasıl tasarlanır
4 Konu seçiminden tasarımına adım adım nitel araştırma tasarımı.
5 Nitel araştırmada veri toplama yöntemleri.
6 itel araştırmada desenler, örnekler. Anlatı Araştırması Narrative Inquiry.
7 Nitel araştırmada desenler, örnekler. Gömülü Kuram Grounded Theory.
8 Nitel araştırmada desenler, örnekler. Durum Çalışması Case Study.
9 Nitel araştırmada desenler, örnekler. Etnografi Çalışması.
10 Nitel araştırmada desenler, örnekler. Olgubilim Çalışması Phenomenologic Study.
11 Nitel veri analizi, örneklerle söylem ve içerik çözümlemesi.
12 Araştırmaların sunumu, tartışmalar.
13 Araştırmaların sunumu, tartışmalar.
14 Kapanış: ders kapsamında yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi, ders üzerine genel değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Temel Kaynaklar:
Coulson, N. (2016). Psikologlar için çevrimiçi araştırma yöntemleri. (D. Hasta, Dü.) Ankara: Nobel Yay.
Creswell, J. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Ankara: Siyasal Kitabevi.
Marshall, C., & Rossman, G. (2006). Designing qualitative research (4 b.). Thousand Oaks, California: Sage Publications.
Miles, M., & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2 b.). Thousand Oaks, California : Sage.
Miles, M., & Huberman, A. (2016). Nitel Veri Analizi. (S. Akbaba Altun, & A. Ersoy , Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
Patton, M. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (3. Baskı b.). (M. Bütün, & S. Demir, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
Saldaña, J. (2011). Fundamentals of Qualitative Research - Understanding Qualitative Research. New York: Oxford Univ. Press.
Saldana, J. (2019). Nitel Araştırmacılar İçin Kodlama El Kitabı. (A. Tüfekci Akcan, & S. Şad, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Anlatım,
2- Tartışma,
3- Araştırma,
4- Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.70


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

-

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatleri yeterli olmadığı durumlarda ek dersler yapılabilir ve online araçlar kullanılabilir.
Eğer ders online araçlar ile yapılacak olursa kamera açmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

belirli bir gün yok.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Öğrenci Sunumları 8 1 8
Makale Sunumu 2 1 2
Konu Hakkında Hazırlık 4 4 16
Ödev Hazırlama 1 30 30
Proje Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.35555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555