DERS ADI

: Antifouling Biyositler ve Boyalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 6121 Antifouling Biyositler ve Boyalar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. LEVENT ÇAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Biyokimya Yüksek Lisans
Kimya Doktora
Kimya Bütünleşik Doktora

Dersin Amacı

Denizel ortamlarda bulunan yapay yüzeyler denizlerde bulunan fouling organizmalarca kaplanır. Özellikle deniz ulaşım araçları yüzeylerinde gerçekleşen biyofouling olayı bu araçların yakıt masrafının artmasına, manevra kapasitelerinin azalmasına ve hız azalışına neden olur. Bu derste; biyofouling olayının engellenmesine yönelik antifouling stratejileri, bu amaç doğrultusunda geliştirilen boya sistemleri detaylı olarak incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler; Biyofouling olayını tanımlar ve ilgili organizmaları tanır,
2   Biyofouling olayına karşı geliştirilen kaplamaları sınıflar, antifouling terminolojisini ifade eder,
3   Antifouling boya içeriğinde kullanılan kimyasalları ve oranlarını bilir
4   Denizel ekosistemler için zararlı antifouling boyaları ve içeriklerini bilir, alternatif çevre dostu boyaların avantajları ve eksik yönlerini tartışır,
5   Antifouling boya ve biyosit teknolojisine yönelik güncel patent ve bilimsel makaleleri inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antifouling'e giriş ve tarihsel yaklaşım
2 Fouling yapan organizmalar, Denizel ekosistemler
3 Self-polishing boyalar
4 Self Polishing Kopolimer Tip Boyalar
5 Fouling Release Tip Boyalar
6 Enzim Tabanlı Boyalar
7 Antifouling Boyalarda Kullanılan Biyositler-1
8 Vize Öncesi Genel Tekrar
9 Antifouling Boyalarda Kullanılan Biyositler-2
10 Antifouling Boya Patentleri-1
11 Antifouling Boya Patentleri-2
12 Antifouling Boya Marketi-1
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Ders İçin Önerilen Kaynaklar
1. Takaomi Arai, Hiroya Harino, Madoka Ohji , William Langston (2009). Ecotoxicology of Antifouling Biocides. Springer. Tokyo, Berlin, New York, ISBN: 978-4-431-85708-2
2. Ioannis K. Konstantinou (2006). Antifouling Paint Biocides. Springer. Berlin, Heidelberg, ISBN:103-540-31404-0
3. www.sciencedirect.com'dan elde edilen Antifouling Boyalara ilişkin güncel yayınlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım
2. Soru Cevap
3. Aktif Öğrenme Stratejileri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RAP RAPOR
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda öğrencilere öğrenme hedeflerinin anlaşılmasına ve öğrenme hedefleri arasında ilişkileri ortaya koyacak şekilde sorular sorulacaktır

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler toplam ders saatinin %70'ine katılmak zorundadırlar. Diğer kurallar için fbe.deu.edu.tr adresini ziyaret ediniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

levent.cavas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 16:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 45 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555