Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders moleküler elektronik mühendislik değişimler, moleküler elektronik bilişim mimarileri, nanoelektronik devre mimarileri, nanobilgisayar mimarielektronik ve nanoteknoloji, moleküler elektronik bilgisayarları için mimari dizayn, spintronikler-spin-esaslı elektronikler, kuantum aygıt üretimi, moleküler iletkenlik eklemleri: teori ve modelleme, nanoboyutta elektronik modellemesi, molekülün direnci, nanomanipyulasyon, elektrostatik kuvvetle nanopartikül manupyulasyonu, yapay nanoyapılar ve mikroyapıların biyolojik olarak kendi-kendine toplanması, moleküler bloklardan nanoyapısal mimariler, nanomekanikler, karbon nanotüpler, dendrimerler, fotonik kristallerin dizayn ve uygulamaları, NEMS ve MEMS de nano- and mikro makineler, moleküler modellemenin nano boyutlu bilim ve teknolojiye katkıları kapsamaktadır. Ders kapsamında öğrencilere en az iki adet dönem projesi konusu verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
C.P. Poole and F.J. Owens, Introduction to nanotechnology, ISBN 0-471-07935-9, J. Wiley Printing, 2003. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav ödev ve final sınavı ile beş öğrenme çıktısı ölçülecek ve öğrencinin seviyesi belirlenecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin % 70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Phone: +90 232 301 90 01 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim üyesinin dersi olmadığı saatler. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|