DERS ADI

: Biyoteknolojide Probleme Dayalı Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYT 6020 Biyoteknolojide Probleme Dayalı Öğrenme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZAY AYYILDIZ SELİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Biyoteknoloji Doktora
Biyoteknoloji Bütünleşik Doktora
Biyoteknoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin;
­ Bir problemi tanımlayabilmesi, anlayabilmesi ve çözüm stratejilerini irdeleyerek uygulayabilmesi,
­ Biyoteknoloji konularında probleme dayalı öğrenme süreçlerini başarıyla gerçekleştirebilmesi,
­ Biyoteknoloji araştırmalarında karşılaşılan sorunları çözebilme becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler: Probleme dayalı öğrenme yöntem ve stratejilerini açıklayabilir,
2   Probleme dayalı öğrenmede etkin faktörlerin önemini bilebilir ve bu faktörlere yönelik tartışabilir,
3   Probleme dayalı öğrenme sürecinin aşamalarını irdeleyebilir,
4   Biyoteknoloji alanında bir problemi tanımlayabilir,
5   Biyoteknoloji alanında bilgi kaynaklarına ulaşarak problemi etkili biçimde ele alabilir ve gruplarında irdeleyebilir,
6   Gruplarında biyoteknoloji problemine yönelik çözüm yolları üretebilir,
7   Bir grup üyesi olarak grubunda işbirliği içinde çalışabilir, bilgilerini paylaşabilir ve etkili sunum yapabilir,
8   Problem çözme, analitik düşünme, zamanı ve teknolojiyi etkin kullanma ve iletişim becerilerini geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Probleme Dayalı Öğrenme, Temel Felsefesi ve Önemi
2 Probleme Dayalı Öğrenme Süreci
3 Probleme Dayalı Öğrenmenin Uygulanma Kriterleri
4 Oluşturulan Gruplarda Biyoteknolojiye Yönelik Bir Problemin Seçimi
5 Problemin Çözüm Sürecinin Tartışılması ve Görev Dağılımı
6 Biyoteknolojide Bir Problem Örneğinin Çözümünde Bilgi Kaynaklarına Yöneliş, İrdeleme ve Değerlendirme
7 Biyoteknolojide Bir Problem Örneğinin Çözümünde Bilgi Kaynaklarına Yöneliş, İrdeleme ve Değerlendirme
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Arasınav
9 Biyoteknolojide Bir Problem Örneğinin Çözümünde Grubun Laboratuvar, Sanayi, Uzman Görüşü Gibi Kaynaklardan Yararlanarak Sürecin Gelişimini Sağlaması
10 Biyoteknolojide Bir Problem Örneğinin Çözümünde Grubun; Laboratuvar, Sanayi, Uzman Görüşü Gibi Kaynaklardan Yararlanarak Sürecin Gelişimini Sağlaması
11 Grup Çalışmasında Biyoteknoloji Problemiyle İlgili Verilerin Rapor Halinde Sunulması, Tartışılması ve Gerektiğinde Ek Bilgilerin Sağlanması
12 Grupların Biyoteknoloji Problem Çözüm Aşamalarını Sınıf Ortamında Sunmaları ve Değerlendirmeler
13 Grupların Biyoteknoloji Problem Çözüm Aşamalarını Sınıf Ortamında Sunmaları ve Değerlendirmeler
14 Verilen Dönütler Işığında Düzenlenen Öğrenci Raporlarının Yeniden Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
-Evensen, D. H., and C. E. Hmelo-Silver. Problem-based learning: A research perspective on learning interactions. Routledge, 2000.
-Oliver, A. L. Networks for learning and knowledge creation in biotechnology. Cambridge University Press, 2009.
Yardımcı kaynaklar:
-Duch, B. J., S. E. Groh, D. E. Allen. The power of problem-based learning: a practical "how to" for teaching undergraduate courses in any discipline. Stylus Publishing, LLC, 2001.
-Woods, D. Problem-based learning and problem-solving, Ed: D. Boud, Problem-Based Learning for the Professions. Higher Education Research and Development Society of Australasian, Sydney, 1985.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Probleme Dayalı Öğrenme
2. İşbirlikli Öğrenme
3. Soru-Cevap Tekniği
4. Bilgisayar Destekli Öğrenme
5. Ödev
6. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MD Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum/Rapor
3 DKL Derse Katılım
4 FN Final
5 BNS BNS MD * 0.20 + ODV * 0.20 + DKL * 0.20 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu MD * 0.20 + ODV * 0.20 + DKL * 0.20 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi; ara sınav, ödev, derse katılım, final sınavı ve bütünleme sınavı ile gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Yıldızay AYYILDIZ SELİMOĞLU, DEÜ Torbalı Meslek Yüksekokulu
E-Posta: yildizay.ayyildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ders Anlatımı 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 2 23 46
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33234
ÖK.4553
ÖK.53553
ÖK.64555
ÖK.75454
ÖK.85555