DERS ADI

: Mikroorganizmaların Tanılamasında Kullanılan Moleküler Teknikler ve Bilimsel Araştırmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5084 Mikroorganizmaların Tanılamasında Kullanılan Moleküler Teknikler ve Bilimsel Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ARZU GÖRMEZ

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı mikroorganizmalar ve onların moleküler yöntemlerle tanılanması hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mikroorganizmaların hücre yapılarını ve mekanizmalarını açıklama
2   Mikroorganizmaların klasik ve moleküler metotlarla tanılanması hakkında bilgi sahibi olma
3   Mikroorganizmaların tanılanmasında kullanılan moleküler yöntemler ile ilgili güncel bilimsel metotları öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mikroorganizmalar Hakkında Genel Bilgiler I: Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapıları
2 Mikroorganizmalar Hakkında Genel Bilgiler II: Mikroorganizma grupları
3 Mikroorganizmaların tanılanmasında kullanılan klasik yöntemler
4 Mikroorganizmaların tanılanmasında kullanılan serolojik yöntemler ve moleküler yöntemlere giriş
5 Yağ Asit Metil ester profilleme ve metabolik fingerprintleme
6 Genetik profilleme yöntemleri - MLST analizleri
7 Elektroforetik ve spektrofotometrik teknikler
8 Kromatografik teknikler
9 Ara Sınav
10 Rekombinant DNA teknikleri- Gen klonlamasi
11 rDNA dizi analizi, Filogenetik ağaç, SPSS analizi
12 Hibridizasyon yöntemleri
13 Proteomik çalışmaları, Mikroarray
14 Bilimsel Araştırmalar ve Deneysel Uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Molecular Microbiology: Diagnostic Principles and Practices / David H. Persing, Fred C. Tenover, Randall T. Hayden, Margareta Ieven, Melissa B. Miller, Frederick S. Nolte, Yi-Wei Tang, Alex van Belkum, ASM Press.
2. Brock Biology of Microorganisms 16th Ed., Madigan M.T., Kelly S. Bender, W Matthew Sattley, David A. Stahl. Dunlap P.V., Clark D.P. Pearson Education Inc.
3. Molecular Genetics of Bacteria. 5th Edition. Jeremy W. Dale, Simon F. Park, Wiley Blackwell.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılımı sağlanarak hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programında yer alan bazı konular ve araştırmaların sunumları öğrenciler tarafından hazırlanır ve tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, araştırma sunumları ve yarıyıl sonu performans ödevleri ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saati ve sunum yapılması gereken günlerde öğrencilerin bulunmaları gereklidir. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliği http://fbe.deu.edu.tr/adresinden temin edilebilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.gormez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri belli olduktan sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 3 1 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 3 8 24
Sunum Hazırlama 3 4 12
Proje Ödevi 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1535352355444
ÖK.254555455455
ÖK.355555455555