DERS ADI

: Korumada Yasal Çerçeve

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CON 5086 Korumada Yasal Çerçeve ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL ECEMİŞ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Yüksek Lisans
Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kültür varlıklarının korunmasına, koruma planlarının hazırlanması ve uygulanmasına ilişkin göz önünde bulundurulması gerekli temel hukuki prensipleri, uluslar arası anlaşmaları/deklarasyonları/tüzükleri ve ülkemiz planlama mevzuatının genel çerçevesini aktarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca yasal düzenlemeler paralelinde koruma konusunda yetkili kurum ve kuruluşların yetki ve sorumluluklarının neler olduğu üzerinde de öğrencilerin bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür varlıklarının korunmasına ilişkin uluslar arası müktesebatı izleyebilecek,
2   Kültürel mirasın korumasına yönelik yasal, mesleki, etik sorumluluklarını tanımlayabilecek,
3   Kültür varlıkları ile ilgili mevzuatı tanıyabilecek,
4   Kültür varlıklarının korunmasına ilişkin kurumsal yapılanmayı tanıyabilecek,
5   Mevzuat ile koruma planlamasını ilişkilendirebilecek,
6   Mevcut koruma mevzuatını değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve Tabiat Varlıkları, Önemi, Değeri, Neden Korunması Gerektiği
2 Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasına İlişkin Uluslararası Düzlemde Geçmişten Bugüne Gelişim
3 Önemli Uluslar arası Deklarasyonlar ve İçerikleri
4 Avrupa Mimari Mirasın Korunması Sözleşmesi
5 Ülkemizde Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasına İlişkin Yapılmış Düzenlemelerin Süreç İçinde Gelişimi-1
6 Ülkemizde Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasına İlişkin Yapılmış Düzenlemelerin Süreç İçinde Gelişimi-2
7 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve İçeriği
8 Ülkemizde Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması ile Sorumlu Kurum ve Kuruluşlar ve Görevleri
9 Koruma kararlarının alınmasına ilişkin yönetmelikler
10 Koruma amaçlı planların hazırlanmasına ilişkin yönetmelikler
11 Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasına yönelik mali imkan sağlamaya yönelik düzenlemeler
12 Yüksek Kurul İlke Kararları-1
13 Yüksek Kurul İlke Kararları-2
14 Ödev ön sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Cevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayın.
Kejanlı, T. Akın C.T. &Yılmaz, A., (2007). Türkiye de Koruma Yasalarının Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir İnceleme Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.e-sosder.com) , 6:19, 179-196
Orbasli, A.(2000). Tourists in Historic Towns: Urban Conservation and Heritage Management.London, UK: Spon Pres http://site.ebrary.com/lib/deulibrary/Doc id=10054200&ppg=13
Pendlebury, J. (1999). The Conservation of Historic Areas in to UK, A Case Study of Grainge Town , Cities, 16:6, 423-433
Rogers, P. (1982). Conservation and Implementation in R. Zetter(ed.) Conservation of Buildings in Developing Countries, Oxford:Oxford Polytechnic.
Tekeli, I.(1991). Kentleşme Planlaması Konuşmaları, Ankara, TMMOB Mimarlar Odası Yayını
Uluslar Arası Deklerasyonlar
Ulusal Mevzuat

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 50 50
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61