Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. YUSUF ZORBA |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Ulaştırma Sistemleri Mühendisliği Doktora |
Dersin Amacı |
Tehlikeli maddelerin tanımları ve uluslararası düzenlemeler çerçevesinde sınıflandırmalarını açıklayarak tehlikeli, zararlı ve zehirleyici özelliği olan tehlikeli kimyasalların elleçlenmesi, taşınması, depolanması gibi ulaştırma süreçlerinde emniyetin ve güvenliğin sağlanmasına yönelik mühendislik temelli bilgilerin aktarılmasıdır. Tehlikeli maddelerin tüm ulaştırma şekillerinde yaşanabilecek kazalarda etki ve çevre analizlerinin yapılmasına, emniyetli alan tespiti hesaplarına yönelik formül ve hesaplamalara yer vererek özellikle liman alanları gibi farklı yüklerin bir arada bulunduğu büyük depolama sahalarında yük etkileşimlerine bağlı zincirleme reaksiyonların sonuçlarının her türlü hesabına ilişkin bilgilerin araştırılması ve aktarılması beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kindschy, J., Kraft, M., & Carpenter, M. (1997). Guide to hazardous materials and waste management. Point Arena, CA: Solano Press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, Araştırma, Kaza ve Örnek Uygulamalar Analizleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|