Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ABDULLAH SEÇGİN |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders esas olarak atomik ve sürekli ortam ölçeğinde nano-teller (kablolar), -çubuklar, -plakalar gibi nanoyapıların dinamik davranışları ile ilgilenir. Bu derste, öğrenci Newton dinamiğinde olan bazı deformasyon teorileri ve buna bağlı matematiksel türetimleri bulabilir. Nanoyapıların elastik özellikleri üzerindeki küçük ölçek etkilerini sağlayan klasik deformasyon teorilerindeki belirli iyileştirmeler ve düzenlemeler sunulmaktadır. Ders küre, küp ve piramit şekilli silisyum, germanyum ve karbon nano malzemelere sahip nanoyapıların titreşim analizi için çeşitli modern, gelişmiş analitik ve sayısal yöntemleri de tanıtır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1) S. Rao, Mechanical Vibrations, Addison-Wesley Publishing Company (1995). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bilgisayar ortamında simülasyonlarve modellemeler yapmak, tahtada matematiksel türetimler yapmak ve verimli bir öğretim için sunumlar yapmak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
DK1: Öğrenci, yapılar için Newton ve nano-dinamik problemler ile uğraşabilecek yeteneği sınavlar yoluyla gösterecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenci derslerin en az %75 ine katılmalı ve en az 2 adet ev ödevini teslim tarihinden önce iletmelidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd. Doç. Dr. Abdullah Seçgin |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10:00-11:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|