Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. UĞUR MALAYOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Triboloji birbirlerine göre bağıl hareket halindeki yüzeyleri inceleyen bir bilim ve teknoloji dalıdır. Sürtünme, yağlama ve aşınmayı içerir bu disiplin, araştırma alanlarında ve pratik uygulamalar önemli bir rol oynar. Son yıllarda özellikle mikro / nano cihazların parça boyutu giderek azaldığından Nanotribologye olan ilgi sürekli olarak artmıştır. Buna rağmen triboloji temel mekanizmaları konvansiyonel hidrodinamik yağlama durumu hariç pratik olarak nehüz daha keşfedilmiştir. Dünya üzerinde triboloji üzerine çeşitli fizik ve kimya grupları çalışmalar yapmıştır. Yeni araştırmalarda ise yüksek hızlı simülasyonlar ne nano ölçekte yüzeylerin özellikleri ön plana çıkmıştır. Nanotribolojik araştırmalar halen daha tribolojik sistemlerin çözülmesinde yeterli değildir. Bu dersin amacı nano bilimi kullanarak tribolojik sistemleri incelemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Micro and Nanotribology, The American Society of Mechanical Engineers, New York, 2005. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Practice + Quiz+Midterm Exam |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca 2 quis yapılacak ve ggerektiğinde ödev verilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Tüm sınavlar ve ödevler öğrenim cıktıları 1-8 e göre değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse % 70 devam zorunuluğu vardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ofis tel: 301 7475 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|