Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. HÜLYA AYAR KAYALI |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
İnsan gelişiminde kök hücreler, çoğalma ve farklılaşma kapasiteleri ile birlikte tek bir hücreden erişkin bir organizmayı kapsar, bu özellikleri kök hücreleri insan gelişiminin temel elementi haline getirir. Günümüzde, kök hücreler, hücresel terapinin merkezinde yer aldıklarından, biyologlar, medikal araştırmacılar ve biyoteknologlar tarafından kapsamlı araştırmalar sürmektedir. Embriyo ya da yetişkin organizmalardan elde edilen hücreler; embriyogenesisin kontrolü, hücre yenilenmesi ve farklılaşması, canlılarda gen ekspresyonunun incelenmesi, ilaç geliştirme, hastalıkların tedavisi gibi çalışmalarda kullanılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Handbook of stem cells/edited by Anthony Atala, Robert P. Lanza. 2nd Ed Oxford : Academic, 2012. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı) |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30 - 15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|