Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. AZİZE AYOL |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, çevrede ve kirlilik arıtım proseslerinde kirleticilerin fiziksel davranışlarıyla ilgili temel prensiplerin öğretilmesidir. Ders, bu noktadan hareketle teorik presnsiplerin pratikteki uygulamalara nasıl aktarıldığını uygulama örnekleriyle birlikte vermektedir. Ders içeriğinde belirtildiği gibi çevresel sistemlerde kolloidal ve partiküler materyaller ve bunların kütlesel taşınımları, diğer yüzeysel etkileşimleri irdelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Heimenz & Rajagopalan, Principles of Colloid and Surface Chemistry (3rd edition, 1997); |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders sunumu, bilimsel tartışma, ödev ve uygulama problemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin derse aktif katılımları, yıl içi ara sınav ve ödev notları değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev (%15) + I. Vize (%17.5) + II. Vize (%17.5) + Final (%40) + Derse aktif katılım (%10) |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin diferansiyel denklemler ve vektörel hesaplamalar konusunda temel bilgilerinin olması beklenmektedir. Her ne kadar ödevlerde daha az kapsamda bu hesaplamalar yapılacak olsa da temel bilgiler bu ders için önem taşımaktadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr. Azize Ayol, Çevre Mühendisliği Bölümü, A326 nolu oda, Tel:232-301 7140 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 5-6-7-8. Saatler |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|