Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ŞEBNEM GÖKÇEN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında farklı meslek alanlarından gelen öğrencilere planlamada kullanılan temel kavramlar, imar planlarının temel nitelikleri, imar planlarının hazırlanmasına ilişkin planlama süreçleri, farklı plan türleri ile bu plan türlerine ilişkin plan dili ve plan hiyerarşisi kavramı, imar planlarında kullanılan temel teknik araçlar, kentsel alanı oluşturan farklı arazi kullanımlarının kentsel alan üzerindeki dağılım prensipleri ve tasarım ilkeleri ile farklı arazi kullanımlarının birbirleriyle olan ilişkileri hakkında temel bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1.Aydemir, Ş., ve diğ., (2004), Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Yayınevi, Trabzon |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, bütünüyle konferans sunumlar biçiminde işlenerek öğretilecek, öğrenciler derse devam ederek aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Listeleyebilme, kavrayabilme, kullanabilme, Ara Sınav Değerlendirmesi ve Ödevler ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, ders anlatımı, konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
levent.unverdi@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|