Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında kırsalın araştırılmasına ek olarak, kırsal alanlara ilişkin geliştirilmiş planlama yaklaşımları ve tasarımları, kırsal-kentsel çelişkisi açısından detaylandırılacak ve bunların tamamlayıcı ilişkisi ve etkisi, çözümlemeler yapmak ve spesifik araştırma konuları ile ilgili önerileri desteklemek üzere değerlendirilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Apaydın, T., 1990, Köy Enstitüsü Yılları, Çağdaş Yayınları, İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Her dönem, bir kırsal gelişme alanında örnek çalışma alanı belirlenecek ve yerinde bir alan araştırması gerçekleşecektir. Çalışmalar, problem alanı yerleşme ya da bölgenin sosyo-ekonomik ve kültürel yaşamını öğrenme ve anlamaya temellenecek, yerleşmenin sorunlarını çözmeye yönelik öneriler yazılı ya da çizili olarak geliştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme, dönem boyunca sürdürülen çalışmalar ve sınav ortalamaları ile yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders kırsal planlamanın Türkiye ve dünya deneyimlerine değinmektedir ve bir örnek alan çalışması ile kırsal planlamanın fiziksel araçlarını geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
tolga.cilingir@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.00-11.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|