Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. KADİR EMRAH ERGİNER |
Dersi Alan Birimler |
Gemi İnşaatı Doktora |
Dersin Amacı |
Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve Uluslararası Standartlaşma Enstitüsü (ISO) kuruluşlarının işlevlerinin anlaşılarak, denizcilik ile ilgili kodların/standartların nasıl hazırlandığının incelenmesi. Ülkemizde bu sürecin nasıl sürdürüldüğünün incelenmesi. Tekne boyları 2.5 m ve 24 m arasında olan deniz taşıtlarının (örneğin tenezzüh tekneleri ve özel tekneler) tasarım ve üretim aşamasında uygulanan Gezi Tekneleri Yönetmeliği nin (RCD II) ve ilgili yönetmeliklerinin araştırılması (ayrıca düzenlemeler, gezi teknelerine takılacak motorları ve bazı bileşenleri de içermektedir). İlgili ISO standartlarını, uygunluk değerlendirme prosedürlerini anlamak ve gerekli hesaplamaları yapmak. Bu kuralları, düzenlemeleri, hesaplamaları ve standartları örnek bir tekneye uygulamak ve CE sertifikasyon/belgelendirme aşamalarından geçmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
www.imo.org |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim; literatür taraması, dersler, uygulamalar yazılımların incelenmesi ve vize-final ödevleri ile yapılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse Devam: Öğrencilerin her derse katılmaları beklenmektedir. Her dersin başlangıcında yoklama alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ders Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri: |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlgili dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|