Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÖKDENİZ NEŞER |
Dersi Alan Birimler |
Gemi İnşaatı Doktora |
Dersin Amacı |
Gerek gemi mühendisi, gerekse tasarım kökenli farklı alanlardan lisans mezunlarına yat formunun özelliklerini tanıtmak, tenezzüh teknelerinin tasarım parametreleri konusunda bilgi vermek ve uygulamaya dönük bilgi-işlem altyapısını geliştirmek bu dersin amacını teşkil etmektedir. Genel anlamda yat tasarım ve inşaatı pazarı hakkında fikir vermek ve bu pazarın eğilimlerini takip edebilmek için başvuru kaynaklarını araştırmayı öğretmek de dersin yan amaçlarındandır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders notları, ders sırasında dersin koordinatörü tarafından dağıtılacak olmakla birlikte aşağıdaki kaynaklardan yararlanmak dersten en iyi verimi alabilmek için önem taşımaktadır: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders uygulama ağırlıklı olacaktır. Dönem başında atana proje / 'yat sahibi tanımı' bağlamında öğrenci tarafından belirlenecek bir yat, dönem boyunca tasarlanacaktır. Bu tasarıma ışık tutacak bilgilendirmeler her dersin başında dersin koordinatörü ve konuk uzman tarafından sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme yöntemleri içinde yeralan 'Control Study' öğrencinin üzerinde çalıştığı projenin ara kontrolüdür. Bu kontrol iç ve dış jüri üyeleri karşısında gerçekleştirilecektir. Benzer şekilde projenin nihai kontrol ve/veya kabulü 'Project Submission' ve en sonunda da 'Final Project' jürilerinin değerlendirmesinin ardından gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Proje değerlendirmeleri jüri önünde gerçekleştiği için, jürilerin öznel değerlendirmeleri söz konusudur. Bununla birlikte, temel alınacak kriterler şöyle sıralanabilir: 1. Yaratıcılık, 2. Yenilikçilik, 3. İş akış programına uyum, 4. Teknik uygunluk / Yapılabilirlik, 5. Sunum kalitesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|