Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÖKHAN GÖKTÜRKLER |
Dersi Alan Birimler |
Cevher Hazırlama Doktora |
Dersin Amacı |
Bilim felsefesi ve Bilim Etiğinin temel problemlerini ve bu problemlere ilişkin sunulan çeşitli çözümleri tartışıp değerlendirmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Colin A. Ronan, Bilim Tarihi, çev. Feza Günergun, Tübitak yayınları, 2003. J.D. Bernal, Tarihte Bilim, çev. Tonguç Ok, Evrensel Yayınları, 2007. Alexandre Koyré, Bilim Tarihi Yazıları I, çev. Kurtuluş Dinçer, Tübitak Yayınları, 2000. Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi Yayınları, 2016. James Cushing, Fizikte Felsefi Kavramlar I, çev. Özgür Sarıoğlu, Sabancı Üniversitesi Yayınları, 2003. James Cushing, Fizikte Felsefi Kavramlar II, çev. Özgür Sarıoğlu, Sabancı Üniversitesi Yayınları, 2006. Auguste Comte, Pozitif Felsefe Kursları, çev. Erkan Ataçay, Sosyal yayınları, 2000. W. Dilthey, Hermeneutik ve Tin bilimleri, çev. Doğan Özlem, Notos kitap, 2012. K.R. Popper, Tarihsiciliğin Sefaleti, çev. Sabri Orman, İnsan Yayınları, 2000. Kurtuluş Dinçer, Bilimsel Açıklamada Hempel Modeli, TFK yayınları, 1993. K.R. Popper, Bilim: Kestirimler, Çürütmeler , Sağduyu Filozofu Popper (içinde), Bilim-sanat yayınları, 1998. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|