DERS ADI

: Denizel Çevre Jeolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DJJ 5043 Denizel Çevre Jeolojisi SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Yüksek Lisans
Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, son yıllarda denizel çevre sorunlarında gözlenen hızlı artışın nedenlerini ile bunları önleyici bilgilerin verilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeolojik ve çevresel olayların neden olduğu çevresel değişimleri disiplinlerarası bir bakış açısıyla yorumlayabilmek
2   Denizdeki çevresel değişimlerin neden olduğu olumsuzlukları saptayabilmek ve bunları minimize etmek için gerekli bigilere sahip olmak
3   Kıyısal çevre ile Denizin etkileşimi nedeni ile oluşan olumsuzlukları ve çözüm yollarını yorumlayabilmek
4   Karar vericiler için denizel çevredeki doğa olaylarını yorumlayarak raporlamak
5   Dünyadaki önemli çevresel değişimleri açıklamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Konu ile ilgili tarihçe anlatılacaktır
2 Sedimantasyon, zaman ve stratigrafi Denizlrdeki sedimanların kaynakları ve bunlarda yer alan geçmiş ile ilgili veriler
3 Levha Tektoniği Levha tektoniğinin denizlerdeki önemi anlatılacaktır
4 Sedimanlar Klastik sedimanların kyılardaki hareketeleri
5 İklimsel değişimler İklimsel değişimlere neden olan doğa olayları anlatılacak
6 Sediman ve İklim ilişkisi Denizlerdeki sedimanların iklimsel değişimler ile ilişkisi anlatılacak
7 Vize Sınavı
8 SAhiller ve sediman hareketleri Sahillerin oluşması ve kıyı boyu akıntıların önemi
9 SAhiller ve sediman hareketleri Sahil erozyonları ve bu erozyonların minimize edilesinin anlatımı yapılacak
10 Deniz Kirliliği Deniz kirliliği nedenleri verielecek
11 Deniz Kirliliği Deniz kirliliğinin nasıl minimize edileceği anlatılacak
12 Deniz ve Enerji Denizin enerji olarak kullanabilicek, akıntı ve dalga gibi özelliklerinin anlatılması
13 Denizel Çevre ve Kanunlar Denizel çevre ile ilgili uluslararası kanunların öğretilmesi
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Environmental Geology, C.W.Montgomery. Wm.C.Brown Publishers 1998: eds. Alyn C.Duxbury and Alison B.Duxbury
Matthews, R. K. Dynamic Stratigraphy. An introduction to sedimentation and stratigraphy. Prentice-Hall, 1984.
Payton, C. E. Seismic Stratigraphy-Applications to Hydrocarbon Exploration. AAPG Mem., 26. 1977.
Marine Geology. Prentice-Hall, Inc.James Kenneth, 1982. C.W.Montgomery.
Introduction to Oceanography, Thurman, V.H., Merril Publishing Company.1988

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere derslerden önce anlatılacak konularla ilgili makaleler verilerek, öğrencinin derse ön bilgi ile gelmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlarda değişik olayların interdisipliner olarak yorumların yapılması istenecek ve değerlendirme bu çerçevede yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Bu dersin amacı öğrencilere denizlerde oluşan çevre sorunlarına karşı çoklu bilimsel bakış açısını kazandırmaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az 10 tanesine girmek zorundadır. Ödev hazırlamalarda en az 20 kaynak gösterilecek ve "kes yapıştır" olmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Doğan YAŞAR
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
05327715282

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı ve Çarşamba 10:00 -12:00 ve 13:00 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Kitap Okuma 5 10 50
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 20 40
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 3 10 30
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 205

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.12534311324312
ÖK.21212122122211
ÖK.33112113322113
ÖK.41312112421321
ÖK.52422232211231