DERS ADI

: Isıl Konfor Ve Çevresel Kontrol

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MEE 5092 Isıl Konfor Ve Çevresel Kontrol SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYÇA TOKUÇ

Dersi Alan Birimler

Termodinamik Bütünleşik Doktora
Termodinamik Doktora
Termodinamik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Isıtma,soğutma,havalandırma,iklimlendirme sistemlerinin ısıl kapasite, termal verimlilik ve ayrıca satın alma ve işletme maliyetinin (enerji tüketim maliyeti) belirlenmesi ve bir mekanda bu belirlenen kriterler ile uygun sistem seçiminin yapılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Isıtma,soğutma,havalandırma ,iklimlendirme sistemlerinin, komponentlerini tanıma ve çalışma prensiplerini anlama
2   Isı izolasyon malzemelerini tanıyarak bir mekandaki ısı kayıp ve ısı kazancını hesaplayabilme
3   Isıtma,soğutma ,havalandırma, İklimlendirme sistemlerinin; komponentlerinin termal kapasitelerini, termal verimliliklerini ve yıllık enerji tüketim maliyetlerini hesaplayabilmek
4   Havalandırma ve iç hava kalitesi kavramı ve bunların insan sağlığı, verimliliği üzerine etkilerini açıklayabilmek. Bu sistemlerin tasarımı yapabilme.
5   Mimari proje verileri üzerinden bir iklimlendirme sisteminin mühendislik tasarımını,sistem seçimini,tesisat çizimini yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Birim analizi , duyulur ısı , gizli ısı , İklimlendirme , iç hava kalitesi, konfor kriterleri, ve havanın termodinamik özelliklerini tanımlama, Hava ,su, ve gıda maddeleri için soğutma yükü hesabı
2 Mekanlardaki ısı kayıp ve ısı kazancı hesapları
3 Mekanlardaki ısı kayıp ve ısı kazancı hesapları
4 Merkezi hava debili ve değişken hava debili (CAV ve VAV) iklimlendirme sistemleri çalışma prensibi , ısıl kapasite hesabı
5 Merkezi hava debili ve değişken hava debili (CAV ve VAV) iklimlendirme sistemleri çalışma prensibi ve ısıl kapasite hesabı
6 Hidronic iklimlendirme sistemleri (Sıcak su kazanı ve tesisatı ile Chiller su soğutma grubu) çalışma prensibi ve sistem kapasite hesapları
7 Arasınav
8 İç hava kalitesi tanım, kavramlar , kriterler , verimliliğe etkisi , İç hava kalitesi kriterlerine göre havalandırma ve sistem boyutlandırma
9 Freon gazlı iklimlendirme sistemleri (Isı pompası) çalışma prensibi ve kapasite verimlilik ve maliyet hesabı
10 Freon gazlı iklimlendirme sistemleri çalışma prensibi ve kapasite hesabı
11 Mekanik avalandırma sistemleri , komponentleri, ve iç hava kalitesinin sağlanması
12 Mimari proje verileri ile iklimlendirme sistem seçimi , kapasite ve maliyet hesapları, tesisat çizimlerini yapabilme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Air Quality / Sixth Ed. by / Wayne T. Davis , Joshua S. Fu , Thad Godish , ISBN 978-0-36-78609-29 , Publ. 2021

2. Indoor Air Quality , by / Kathleen Hess-Kosa , ISBN 978-1-13-83066-15 , Publ.2018

3. HVAC Engineer's Handbook , by / F.Porges , ISBN 978-0-36-75788-86 , Publ. 2020

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı , ilgili soru çözümleri ve düzenli olarak öğrenciler tarafından yapılan ödevler, Arasınav ve Final Sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.20 +YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav , Homework , Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr Üyesi İbrahim Üçsular
0232 3012575

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Tuesday 15 PM

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 40
Sunum Hazırlama 2 20 40
Proje Hazırlama 1 25 25
Uygulama sınavına hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155524
ÖK.255524
ÖK.355524
ÖK.455524
ÖK.555524