Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
|
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
PROF. DR. ABDULLAH SEYRANKAYA |
Dersi Alan Birimler |
|
Cevher Hazırlama Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
|
Bu dersin amacı söz konusu hidrometalurjik proseslerin karakteristik özelliklerinin belirtilmesi ve birbirini takip eden ilgili proseslerin (liç, saflaştırma/konsantrasyon işlemleri, çöktürme işlemleri, iyon değişim işlemleri, kristalizasyon, elektroliz vb.) açıklanmasıdır. Ayrıca, öğrencilere farklı tipteki cevher/konsantre/atıklardan metal üretimine yönelik hidrometalurjik prosesleri içeren endüstriyel akım şemalarını anlama, analiz etme ve geliştirme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Weiss, N.L. (editor-in-Chief) (1985). SME Mineral Processing Handbook, Society of Mining Engineers of the American Institute of Mining, Metallurgical and Petroleum Engineers, Inc. New York. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Sözlü sunum ve görsel anlatım; Laboratuvar uygulamaları; Rapor/Ödev hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
ÖÇ1-6: Ara Sınav, Ödev ve Sunumlarla değerlendirilecek |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
Prof. Dr. Abdullah SEYRANKAYA: a.seyrankaya@deu.edu.tr Tel: +90 232 301 75 19 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
