Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MUSTAFA ALPER SELVER |
Dersi Alan Birimler |
İleri Biyomedikal Teknolojiler Sanayi Ortak Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Magnetik Rezonans görüntüleme tanı bilgisi içeren ve görüntülemedeki son teknolojileri kullanan bir tıbbi modalitedir. MR tekniği güçlü magnetler ve düşük enerjili radyo sinyalleri ile vücüttaki atomik parçaların hareketinin kontrolüne dayanır. Bu sinyaller vücudun ilgili kısımlarının görüntüsünün oluşturulmasında kullanılır. Bu ders, MR görüntülemenin tekniklerini, görüntü oluşturmada kullanılan sinyallerin oluşturulmasını ve kullanımını ve en iyi tanı bilgisine ulaşmada MR parametrelerinin rolünün anlatımını içerir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı : Zhi-Pei Liang and Paul C. Lauterbur, Principles of |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, sınıf sunumları ve tartışmalar şeklinde işlnmektedir. Dersi alan tüm öğrencilerin derslere katılımının yanında, aktif şekilde derse ve tartışmalara katılmları beklenmektedir. Derslere ilave olarak, grup ve bireysel sunumlar hazırlanarak sunulacaktır. Ayrıca, ödev ve quizler ile öğrencinin değerlendirilmesi yapılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödevler, Proje, Sunumlar |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
alper.selver@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|