DERS ADI

: Tarihsel Çevre Koruma Geliştirme I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5191 Tarihsel Çevre Koruma Geliştirme I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Ders kapsamında, özgün form ve çevrelerini değiştirmeksizin, yapı ve yapı gruplarının sağlıklaştırılması konusunda öneriler yapma, düzenleme ve yeni işlevler kazandırma becerisini geliştirmek amaçlanmıştır. Sokak dokusu düzenlemeleri ile ilgili çalışmalar da yapılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel dokunun sağlıklaştırılmasına ilişkin öneriler geliştirebilme,
2   Ulusal ve uluslararası ortamlarda akademik bir makale ve bildiriyi sunabilme,
3   Tarihsel dokuyu ögeleri ile analiz edebilme,
4   Tarihsel dokuyu olumsuz etkileyen ögeleri belirleyebilme,
5   Tarihsel dokuyu değerlendirebilme ve bulgulardan sonuç çıkarma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması.
2 Odak alanın yer aldığı yerleşimin tanıtılması.
3 Odak alanın yer aldığı yerleşimin tanıtılması.
4 Teknik gezi.
5 Ön hazırlıklara ( pafta temini, fotoğraf çekimi, çevre analizi, eskizler ) yönelik çalışmaların tamamlanarak değerlendirilmesi - kritikler.
6 Konuya ilişkin açıklamalar.
7 1/500 konum planında çalışmalar.
8 1/200 konum planında çalışmalar.
9 Kent dokusunda cephe etüdleri.
10 Cephe etüdleri, eskizler.
11 Sokak dokusuna ilişkin koruma - geliştirme projesi.
12 Ara teslim ve projeye ilişkin kritik ve yorumlar.
13 Sokak dokusuna ilişkin koruma - geliştirme projesi
14 Genel değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*AHUNBAY, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996.

*AHUNBAY, Zeynep, Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul, YEM Yayınevi, 2019.

*PEVSNER, Nikolaus, The Future of the Past: attitudes to conservation 1174-1974, Londra, 1976.

*SUBAŞI, Ergün, "Kent Yenilemesinde Yeniden Geliştirme ve Sıhhileştirme Metodlarının Seçiminde Kriterler", İller Bankası İmar Planlama Dairesi, Ankara, 1972.

*Taç, Egemimarlık, Mimarlık, Yapı, Vakıflar v.b. dergilerinden çeşitli makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır.
Seçilen alanın bulunduğu yerleşimin tanıtılması, analiz ve belgelenmesi, koruma-restorasyon projelerinin tartışılması şeklindedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OLY OLAY İNCELEMESİ
2 PRJ PROJE
3 PRJ PROJE
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU OLY * 0.25 + PRJ * 0.25 + PRJ * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU OLY * 0.25 + PRJ * 0.25 +BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışma kontrolleri :%25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Proje ara teslimi :%25 (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final projesi teslimi :%50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eti.levi@deu.edu.tr; eti.akyuz@gmail.com
Tel: 0232-3018460

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 4 44
Proje Hazırlama 1 20 20
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 1 30 30
Teknik Gezi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.23
ÖK.35
ÖK.433
ÖK.55