Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. DENİZ GÜNER |
Dersi Alan Birimler |
Bina Bilgisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Mekân ile ilişkili kavramları ve temel kuramları sunmaya yönelik giriş niteliğinde bir derstir. Amacı, mekân kavramına yönelik felsefe, coğrafya, sosyoloji, sanat tarihi, psikoloji, mimarlık tarihi ve teorisi alanındaki farklı teorik yaklaşımlar arasındaki örtüşmeleri ve farklılıkları ortaya koymak, mekânı oluşturan farklı katmanlar ve boyutlar aralarındaki ilişkilerin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlayacak tartışmalar gerçekleştirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ayman Kassem. "A Performative Understanding of Spatial Design, Learning from Exhibitions", EAEA142019, SHS Web of Conferences 64, 03006, 2019, ss. 1-14. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Her hafta okuma ve tartışmaların yapılacağı derse katılım zorunludur. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Sınıf İçi Uygulamalar (Okuma, Derse Katılım ve Kısa Değerlendirme Metinleri): % 10 |
Değerlendirme Kriteri |
Araştırma Ödevi, öğrencinin konuyu ve problemi ele alışındaki özgünlüğüne, derinliğine ve konuya hâkimiyetine göre değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1.Derse katılmamış olmak, ödevlerin ve çalışmaların geç teslim edilmesi veya teslim edilmemesi için mazeret değildir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
deniz.guner@deu.edu.tr // 0 232 301 84 96 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|