DERS ADI

: Kamu Yönetiminde CBS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 5029 Kamu Yönetiminde CBS SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. VAHAP TECİM

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Deprem Yönetimi Yüksek Lisans
Deprem Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu derste kamu yönetimi açısından CBS tanıtılacaktır. CBS büyük ölçekli planlama için gerekli bir araçtır. Bu nedenle kamu kurum planlama ve yönetim faaliyetlerinin çoğu için CBS kullanmanız gerekir. Orman yönetimi, madencilik yönetimi, tarımsal planlama, afet yönetimi, kriz planlaması, gibi. Internet tabanlı haritalama, halka harita tabanlı bilgi veren diğer kuruluşlarla harita tabanlı veri paylaşımı ve karar verme süreci için harita tabanlı sorgu sağlamak için, birçok kamu kurumu için önemli bir konudur. CBS kentsel ve kırsal yönetim için önemli bir karar destek aracıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler kamu sektöründe CBS kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olacaklardır.
2   Kamu yönetiminde CBS kullanımı ve geliştirilmesinin gerekliliğini öğreneceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi teknolojisi ve bilgi sistemleri
2 Kamu yönetimi
3 CBS ile büyük ölçekli planlama
4 CBS ile büyük ölçekli planlama
5 CBS nin kamu yönetimi için tasarımı
6 CBS ile şehir planlaması
7 Kentsel Bilgi Sistemi
8 CBS ile Kırsal Planlama
9 Arasınav
10 Valilik Bilgi Sistemi
11 Afet yönetiminde CBS
12 CBS ile deprem senaryosu
13 Internette haritalama
14 Internette büyük ölçekli planlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook:
Green, R.W. (2000) GIS in Public Policy: Using Geographic Information for More Effective Government. ESRİ Press, Redlands.
References:
O'Looney, J. (2000) Beyonds Map: GIS Decision Making in Local Government, ESRİ Press, Redlands.
VVorboys, M. (1995) GIS: A Computing Perspective. Taylor and Francis, London.
Longley, P., D. J. Maguire, M. F. Goodchild and D. W. Rhind (Eds.) (1999) Geographical Information Systems: Principles and Applications. Wiley, London.
McDonnell, R. and K. Kemp (1995) International GIS Dictionary. Geoinformation International, Cambridge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

The course is taught in a lecture, class presentation and discussion format. All class members are expected to attend both the lecture and seminar hours and take part in the discussion sessions.
Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatındadır. Tüm katılımcıların derse ve seminer saatlerine devamları ve tartışma kısmında yer almaları beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 PRJ PROJE
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.40 + PRJ * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev
Arasınav
Final

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Lectures 14 2 28
Preparations before/after weekly lectures 14 4 56
Preparation for midterm exam 1 25 25
Preparation for final exam 1 30 30
Reading 1 30 30
Midterm 1 2 2
Final 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222212121212
ÖK.2212112111112