DERS ADI

: Jeotermal Alanlarda Kentsel Tasarım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTE 5014 Jeotermal Alanlarda Kentsel Tasarım SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞEBNEM GÖKÇEN

Dersi Alan Birimler

Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Jeotermal su kaynakları çok çeşitli biçimlerde tüketilmektedir. Bu tüketim biçimleri içerisinde spalar, yerleşim alanlarını ısıtma sistemleri, enerji üretimi gibi kullanımlar yer almaktadır. Sözü edilen kullanımları hepsi fiziksel alan kullanımını içerir. Dolayısıyla bu alanda çalışacak öğrencilerin yapılaşma alanlarının, altyapı hizmetlerinin, otopark alanları gibi benzer donatı alanlarının jeotermal alan sınırları içerisinde ye da yakınlarında ne şekilde tasarlanması gerektiği konularında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   kentsel tasarım ve jeotermal alanlarda ekolojik açıdan duyarlı çalışmalar kapsamında bir bilinç sahibi olacak
2   kentsel tasarımın kapsamını ve jeotermal alanlarda ekolojik açıdan duyarlı çalışmaları anlayabilecek
3   kentsel tasarım nitelikleri açısından jeotermal kaynakların mevcut koşullarını araştırabilecek
4   jeotermal alanlardaki kentsel tasarım kriterlerini değerlendirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kentsel tasarımın tanımı ve kapsamı
2 Kentsel tasarım ve sürdürülebilir gelişme
3 Farklı ölçeklerde enerji-verimliliği ilkeleri: Bölgesel ve kentsel ölçek
4 Farklı ölçeklerde enerji-verimliliği ilkeleri: Yerel ve mimari ölçek
5 Doğal Koruma Alanlarında Koruma ilkeleri ve Kentsel Tasarım
6 Jeotermal alanların potansiyelleri: Spaların gizli potansiyeli
7 Jeotermal alanların potansiyelleri: Isınma ve enerji üretim potansiyelleri
8 Turizm endüstrisinin başlıca değer alanı olarak doğal kaynaklar: Sağlık turizmi ve spa merkezleri
9 Turizm endüstrisinin başlıca değer alanı olarak doğal kaynaklar: Farklı ülkelerden spa merkezi örnekleri
10 Ara sınav
11 Farklı jeotermal kaynakların, tasarım gereksinimleri, alternatif kullanımlar ve potansiyelleri
12 Jeotermal alanlarda kentsel tasarım kriterleri
13 Yönetim mercileri ve kentsel tasarım projeleri: yasal ve yönetsel boyut
14 Sonuç tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kentsel tasarım ve jeotermal su kaynakları ile ilgili tüm yayınlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımları, tartışmaları, eleştiriler, okumalar, bireysel çalışmalar, sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, bilinç sahibi olma ve araştırma eylemleri ara sınav ile ölçülecektir. Değerlendirme ise final sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerden (konusunun ders koordinatörü tarafından belirlenecek olan) bir dönem ödevi hazırlamaları istenecektir. Ödev konusu ders içi tartışmalar ile belirlenecek, öğrenciler jeotermal alanlardaki kentsel tasarım uygulamalarna dair edindikleri bilgileri derleyeceklerdir. Dönem ödevinin taslağı ara sınav, final teslimi ise final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sebnem.gokcen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10:30 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımları 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 4 40
Vize sınavına hazırlık 1 50 50
Final sınavına hazırlık 1 70 70
Ara sınav 1 2 2
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45