Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ŞEBNEM GÖKÇEN |
Dersi Alan Birimler |
Jeotermal Enerji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Jeotermal su kaynakları çok çeşitli biçimlerde tüketilmektedir. Bu tüketim biçimleri içerisinde spalar, yerleşim alanlarını ısıtma sistemleri, enerji üretimi gibi kullanımlar yer almaktadır. Sözü edilen kullanımları hepsi fiziksel alan kullanımını içerir. Dolayısıyla bu alanda çalışacak öğrencilerin yapılaşma alanlarının, altyapı hizmetlerinin, otopark alanları gibi benzer donatı alanlarının jeotermal alan sınırları içerisinde ye da yakınlarında ne şekilde tasarlanması gerektiği konularında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kentsel tasarım ve jeotermal su kaynakları ile ilgili tüm yayınlar. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımları, tartışmaları, eleştiriler, okumalar, bireysel çalışmalar, sunumlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Anlama, bilinç sahibi olma ve araştırma eylemleri ara sınav ile ölçülecektir. Değerlendirme ise final sınavı ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerden (konusunun ders koordinatörü tarafından belirlenecek olan) bir dönem ödevi hazırlamaları istenecektir. Ödev konusu ders içi tartışmalar ile belirlenecek, öğrenciler jeotermal alanlardaki kentsel tasarım uygulamalarna dair edindikleri bilgileri derleyeceklerdir. Dönem ödevinin taslağı ara sınav, final teslimi ise final sınavı ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sebnem.gokcen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10:30 - 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|