DERS ADI

: Sıcak Su Kaynakları ve Jeotermal Enerji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5059 Sıcak Su Kaynakları ve Jeotermal Enerji SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLTEKİN TARCAN

Dersi Alan Birimler

Uygulamalı Jeoloji Doktora
Uygulamalı Jeoloji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Sıcak ve mineralli suların ve jeotermal enerjinin araştırılması, geliştirilmesi, işletilmesi ve izlenilmesi yöntemlerinin tanıtılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sıcak ve mineralli sular ile jeotermal enerji hakkında temel kavramları tanımlayabilme
2   Sıcak ve mineralli sular ile jeotermal enerji oluşumunu açıklayabilme
3   Sıcak ve mineralli suları ve jeotermal enerji kaynaklarını araştırabilme
4   Sıcak ve mineralli sular ile jeotermal enerji kaynaklarının geliştirilmesini ve işletilmesini bilebilme
5   Sıcak ve mineralli sular ile jeotermal enerji kaynaklarının kontrolü ve izlenmesi yöntemlerini uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sıcak ve mineralli Sular
2 Sıcak su kaynak türleri ve sıcak su sistemleri
3 Sıcak ve mineralli suların fiziksel ve kimyasal özellikleri
4 Sıcak ve mineralli suların sınıflandırılması
5 Sıcak ve mineralli su kaynaklarının hidrojeolojik etüdleri
6 Sıcak ve mineralli su kaynaklarının korunması
7 Ara Sınav
8 Jeotermal enerjinin tanımı ve oluşumu
9 Jeotermal enerjinin kullanımı
10 Jeotermal enerjiden elektrik üretimi
11 Jeotermal enerjiden ısı üretilmesi
12 Jeotermal enerjinin elektrik ve ısı üretini dışındaki diğer kullanımları
13 Jeotermal enerji kaynak koruma etüdü
14 Proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Şimşek, Ş., Jeotermal Hidrojeoloji, Hacettepe Üniversitesi, 1993, Ankara.
2. Şimşek, Ş., Sıcak ve Mineralli Sular, Hacettepe Üniversitesi, 1995, Ankara.
3. Şahinci, A., Geothermal systems and geochemical properties, 1991, İzmir.
4-Tarcan, G., 2003, "Jeotermal Su Kimyası", "Jeotermalde Yerbilimsel Uygulamalar",İbrahim Akkuş, Tuncer Eşder, Nilgün Güleç, Halim Mutlu, Ali Koçak, Mahmut Parlaktuna, Şakir Şimşek, Ethem Tan,, Yayın No:306,DEÜ Müh. Fak. Matbaası Bornova-İzmir, Syf.198-248, Bilimsel kitap-Kitap içi bölüm.
5-Tarcan, G., Özen, T., Gemici, Ü., Çolak, M., Karamanderesi, İ.H., 2012, Büyük Menderes grabeni jeotermal alanlarındaki kabuklaşma problemleri üzerine hidrojeolojik mineralojik ve jeokimyasal incelemeler, TÜBİTAK PROJESİ.
6. Türkiye Jeotermal Envanteri, MTA Genel Müdürlüğü, 2005, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: gultekin.tarcn@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Tasarım Projesi 1 25 25
Kitap Okuma 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.3352
ÖK.44453
ÖK.5452