DERS ADI

: Süstaşları Ekonomisi ve Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
NBG 5022 Süstaşları Ekonomisi ve Pazarlaması SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Doğal Yapı Taşları ve Süs Taşları Yüksek Lisans

Dersin Amacı


Elmas ve renkli taşlan ulusal ve uluslararası pazarlardaki ekonomik yeri ve değerini incelemek,
Pazarlamanın temel kavramları, satış bilgisi ve tüketici davranışları bağlamında süstaşlarının pazarlanması tekniklerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Süs taşları üretimi ile pazarlama stratejileri kavramlarının değerlendirilebilmesi.
2   Süs taşları ticareti ile ilgili işlemleri ve mevzuatı kavrayabilme.
3   Kullanım amaçlarına ve müşteri isteklerine göre süs taşları ürünlerin seçilmesi.
4   Süs taşları endüstrisi ile ticareti konuları arasında ilişki kurabilme.
5   Süs taşları ticaretine yönelik bilgi araştırması, sentezi ve sunumu.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazar ve pazarlama kavramları.
2 Pazar ve pazarlama kavramları.
3 Satış yönetimi temel kavramları.
4 Satış yönetimi temel kavramları.
5 Tüketici davranışları
6 Sustası taleplerini etkiyen Faktörler (cinsiyet, yaş ekonomik güç vb.).
7 Süs taşlarında satış teknikleri
8 Elmas ve renkli süs taşlarının fiyat kriterlerinin (renk ve yapı, saflık ve saydamlık, büyüklük, çıkartıldığı ülke ve bölge, işleniş şekli) önceliği.
9 Süstaşları pazarlama teknikleri (vitrin tanzimi, ambalajlama, koruma vb).
10 Süs taşlarının Dünya ve Türkiye'deki satıcıları ve satış fiyatları.
11 Elmas ve renkli taşların ulusal ve uluslararası pazarlardaki ekonomik yeri ve değeri
12 Dünyada başlıca kıymetli taş borsaları (ihtisas borsası), buralarda alım-satım işlemleri (işleyiş mekanizmaları)
13 İnceleme ödevleri
14 İnceleme ödevleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
Cemal Yükselen-Temel Pazarlama, Detay Yayınları.
A.Hamdi İslamoğlu-Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları.
Murat HATİPOĞLU. Süstaşlan (Türkiye ve Dünyadaki Satıcı Firmalar, Borsalar, Fiyatlandırma Kriterleri ve Fiyatlar, Satış Teknikleri).

Referanslar:
N. ve E.ŞENOCAKLI-Mücevhercinin Sırları, Beta yayınları,2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders +ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS *0.25 +PRJ *0.15 +YSS *0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS *0.25 +PRJ *0.15 +BUT *0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

VİZE (%25) : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ3, ÖÇ4
ÖDEV (%15) : ÖÇ4, ÖÇ5
FİNAL (%50) : ÖÇ1,ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

babacan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.123
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.424
ÖK.544432