DERS ADI

: Uzaktan Algılama Semineri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 6012 Uzaktan Algılama Semineri SEÇMELİ 1 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Öğretim üyesinin onayından sonra bağımsız bir proje tasarlanacak ve yürütülecektir. Bu proje öğrencinin uzaktan algılama tekniklerini ilgi alanındaki somut bir uygulamada kullanması şeklinde gerçekleştirilmekte ve öğrencinin yeterliliğini göstermekte ve geliştirmektedir. Projeler, operasyonlarında ve araştırmalarında uzaktan algılamayı kullanan bir yerel yönetim, bir program, işletme veya diğer tüzel kuruluşlarla gerçekleştirilebilir. Proje kapsamında resmi bir sunum ve proje raporu gereklidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler uzaktan algılama yöntemlerini kendi ilgi alanlarında doğru bir şekilde tanımlayacaktır.
2   Öğrenciler yerel problemlerin yanı sıra dergilerde ve bildiri kitplarındaki yayınlarda yer alan çözüm stratejilerini değerlendirecektir.
3   Başa çıkmalaraı gereken bir problem ile karşılaştıklarında derslerde kazandıkları bilgileri uygulayabileceklerdir.
4   Öğrenciler uzaktan algılama araçlarını kullanan çözüm stratejilerini araştıracaktır.
5   Problemin çözümüne yönelik katkıda bulunacak bilgileri ve verileri toplayacaktır.
6   Belirlemiş oldukları problemin çözümünün değerlendirmesini yapacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
2 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
3 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
4 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
5 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
6 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
7 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
8 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
9 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
10 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
11 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
12 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
13 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma
14 Öğretim üyesinin gözetiminde 14 haftalık bağımsız bireysel çalışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Remote Sensing of Environment,Elseiver Science,http://www.sciencedirect.com
IEEE Transactions on Geoscience and Remote Sensing,http://ieeexplore.ieee.org
Photogrammetric Engineering and Remote Sensing,American Society of Photogrammetry and Remote Sensing,http://www.asprs.org/publications/pers/index.html
International Journal of Remote Sensing,Taylor and Francis,http://www.informaworld.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciler bir proje önerisi hazırlayacaktır. Öğrenciler, problemin ne olduğunu, proje girdilerini, proje çözümünde hangi yöntemin kullanılacağını ve proje tamamlandıktan sonra nasıl bir etki oluşturacağını belirteceklerdir. Öğrencilerin proje raporu yazması ve sözlü sunum yapması gerekmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

-Proje raporu
-Sözlü sunum

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 40 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.132223345233
ÖK.223534434243
ÖK.352344534443
ÖK.422425534443
ÖK.554335333443
ÖK.643335335335