DERS ADI

: Maden Atıklarının Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EES 5048 Maden Atıklarının Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EROL KAYA

Dersi Alan Birimler

Çevresel Yer Bilimleri Yüksek Lisans
Çevresel Yer Bilimleri Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Maden atıklarının özellikleri öğretilecektir
Maden atıklarının karakterizasyonunda kullanılanyöntemler öğretilecektir
Maden atıklarının nasıl arıtılacağını ve yeniden nasıl değerlendirileceği öğretilecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Maden atıklarının özelliklerini bilir
2   Maden atıklarının karakterizasyon testlerini yapar
3   Maden atıklarının olduğu gibi kullanılması için metodları bilir
4   Maden atıklarının işlenerek yeniden kullanılması için metod seçimi yapar
5   Maden atıklarının kullanılabileceği endüstrileri tespit eder

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Madensel atıkların kaynakları ve sınıflandırılması
2 Madensel atıklarının genel özelliklerinin belirlenmesi, karakterizasyon testleri
3 Nihai atığın stoklanması ve rehabilitasyonu
4 Değişik cevher atıklarının özellikleri: metalik madenler, kömür, endüstriyel hammaddeler, vb.
5 Atıkların kazılma yöntemleri
6 Atıkların değerlendirilmesinde yöntem seçimleri
7 Atıkların değerlendirilmesinde yöntem seçimleri
8 VİZE 1 Sınavı
9 Artıkların ekonomik değerlendirilmesi
10 Artıkların ekonomik değerlendirilmesi, fizibilite çalışması
11 Artıkların ekonomik değerlendirilmesi, fizibilite çalışması
12 Artıkların değerlendirilmesinde Türkiye ve dünyadan örnekler
13 Artıkların değerlendirilmesinde Türkiye ve dünyadan örnekler
14 Artıkların değerlendirilmesinde Türkiye ve dünyadan örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Ders notları

Yardımcı kaynaklar:
Vick, S. G., 1883, Planning, Design and Analysis of Tailings Dams, New York, John Willey and Sons.
Fuerstenau, M. C. and Han (Eds), K. N., 2003, Principles of Mineral Processing, Society for Mining, Metallurgy and Exploration, Littleton, CO, USA.
Mular, A. L., Halbe, D. N. And Barratt, D. J., 2002, Mineral Processing Plant, Design, Practice, and Control, Vol. 2, Society for Mining, Metallurgy and Exploration, Littleton, CO, USA.
Madencilik ve Çevre Sorunları, TMMOB Çevre Mühendisleri Odası yayını (in Turkish).
TMMOB, Madencilik Faaliyetlerinden Sonra Çevrenin Düzenlenmesi, Jeoloji Mühendisleri Odası, Yayın No: 21 (in Turkish).
Karadeniz, M., 1996, Cevher Zenginleştirme Tesis Artıkları, Çevreye Etkileri Önlemler, İstanbul Ofset Basım Yayın San. Tic. A.Ş. (in Turkish).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı
Power point sunumlar
Ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

VİZE 1 %25
ÖDEVLER %25
FİNAL SINAVI %50

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erol.kaya@deu.edu.tr; 232 301 7514

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Herzaman, açık kapı

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 4 15 60
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1342
ÖK.22342323
ÖK.343
ÖK.423
ÖK.523344