Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Fiziksel Oşinografi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı matematik ve fiziksel kurallar ve teoriler yardımıyla denizdeki hareketliliği nedenleri ve örnekleri ile açıklamaktır. Momentum, madde ve enerji korunumunun denizde nasıl olduğunun verileceği bu derste fiziksel oşinografide kullanılan parametreler ve birbirleri ile olan ilişkileri ele alınacaktır. Fiziksel teoriler ve kurallar yardımıyla oluşturulan Navier-Stokes momentum korunumu eşitliğinde bulunan terimler ayrı ayrı incelenecek, bu inceleme sırasında deniz ortamını daha iyi açıklanabilmesi için hangi yaklaşımların kullanıldığı görülecektir .Her terimi oluşturan kuvvetler tartışılacaktır. Fiziksel süreçleri etkileyen sınır şartlarının detaylarının verildiği derste su hareketliliğini oluşturan nedenler ortaya konulacaktır. En önemli su hareketlerinden olan dalgaların çeşitleri ve nasıl meydana geldikleri ana hatlarıyla tartışılacaktır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Krauss, W.,: Dynamics of the Homogeneous and the Quasihomogeneous Ocean, 1973. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler anlatım şeklinde yapılacaktır. Öğrenciler denizel hareketliliğin dinamiğini daha iyi anlamak için sunum hazırlayacaklardır. Ders anlatımları tartışma şeklinde yapılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Erdem Sayın |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlk ders öğrencilerle birlikte karar verilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|