Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MURAT GÜNDÜZ |
Dersi Alan Birimler |
Fiziksel Oşinografi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İlk olarak tamamen rüzgar etkisi göz önüne alınarak oluşan genel sirkülasyon, basit modellerle irdelenecektir. Bu modeller denizi homojen bir yapıda kabul ederek tabakalaşmayla birlikte denizde oluşan dinamiği ihmal eder. Rüzgar güdümündeki deniz dinamiğini çözerken jeostrofiden çok az sapan yaklaşımlar kullanılır. Vortisity dengesinde önemli rol oynayan atalet, yatay ve taban sürtünmelerin fonksiyonunu anlayabilmek için haretliliklerin mekansal ölçeklerinden yararlanılır. Bu homojen modeller aynı zamanda denizin sabit bir derinliğe sahip olduğunu kabul ederler. Dersin ilerleyen bölümlerinde tabakalaşma, değişken taban yapısı gibi daha komplike fizik, modeller içerisinde sistematik bir şekilde uygulanır. Rüzgar güdümlü denizin hareket denklemlerinin çözümünde çeşitli nümerik modeller kullanılır; Spectral and semi-spectral modeller, quasi-jeostrofik , sigma koordinat, Princeton model ve onun yüzey bilgisini kolayca işleyebilen versiyonu gibi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Pedlosky, J. : Geophysical Fluid Dynamics, 1979. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım şeklinde ders işlenir. Her öğrenci rüzgar güdümlü bir ortamda atalet, yatay ve taban sürtünme etkilerini açıklayacak şekilde sunumlar hazırlar ve sınıfta tartışılır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd. Doç. Dr. Murat Gündüz |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlk derste öğrencilerle paylaşılır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|