Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GÖZDE EKŞİOĞLU ÇETİNTAHRA |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
Son yıllarda bireysel ve toplumsal sağlığa olumlu faydalarıyla ilişkili olarak yürüyüş incelenmekte, yürünebilir mekanlar tasarlanması ve insanların yürüyüşe teşvik edilmesi önerilmektedir. Yürünebilir mekanların kriterlerinin belirlenebilmesi için ise yürüyüş davranışının farklı yöntemler üzerinden gözlemlenmesi önemlidir. Bu ders kapsamında yürüyüş davranışının gözlemlenmesinde araştırmacılar tarafından kullanılan yöntemler irdelenerek, söz konusu yöntemlerin öğrenciler tarafından ampirik çalışmalar tasarlanarak deneyimlenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ekşioğlu Çetintahra, G. (2015). Kentsel Alanda Fiziksel Çevrenin Çocukların Fiziksel Aktiviteleri Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar, okumalar ve tartışmalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. Öğrenciler ders içeriğine ilişkin ödevler hazırlayacak ve bireysel olarak sunacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve karşılaştırma ödev teslimi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, ilk haftadan öğrencilere sunulacak olan okuma listesi ve konferans sunumlar ile tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gozde.eksioglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|