Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. EMİNE İPEK ÖZBEK |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin kentsel olana mimari olarak bakabilmelerini sağlama amacıyla kentsel çevrelerin özel nitelikleri incelenecektir. Ders kapsamında seçilen küçük ve büyük kentlerin mimari ve kentsel özelliklerine odaklanılarak tarihsel, politik, ekonomik, kültürel ve yapılaşma mevzuatları açılarından mekânsal oluşumlar tanımlanacaktır. Kentsel gelişimin yeni eğilimleri doğrultusunda önem kazanan alanlardaki kimi uygulamalarda ulusal müdahale biçimleri ile yerel inisiyatifler konu alınacaktır. Ders bir kentsel problemin analizine veya belirli yaklaşımların gözlenebileceği bir kentsel fenomen üzerine odaklanarak spesifik ve kapsamlı bulguların farklı örnek alanlar için çözümlenmesini içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Proje yeri arazi analizleri. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, proje çalışması, arazi gezileri ve kurumsal bilgi toplama ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Tanımlama, Betimleme 1.Ara Sınav Değerlendirmesi ile; Çözümleme ve Yorumlama 2. Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama, Betimleme 1.Ara Sınav Değerlendirmesi ile; Çözümleme ve Yorumlama 2. Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sebnem.gokcen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10.30-12.00; Cuma 10:30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|