Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ŞEBNEM GÖKÇEN |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kentsel tasarım alanında bugün sürdürülmekte olan pratiğin kavranması ve çağdaş uygulamaların (ulusal ve uluslar arası) hangi kapsamı içerdiğini kavratmayı, kentsel mekân oluşumunda günümüz Türk kentlerinde yaşanan kent estetiği, mekânsal kalite ve yaşanabilirlik koşulları sorunlarının kentsel tasarım müdahaleleri çerçevesinde nasıl çözümlenebileceğini açıklamayı ve günümüz kentsel tasarım uygulamalarını detaylı bir kapsamda sorgulayarak, öğrencilerin tasarım becerilerinin daha ileri düzeyde geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Larice, M. & McDonald, E. (2006) Urban Design Reader Routledge, UK. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Süreç, ders anlatımları ve küçük ölçekli tasarım uygulamaları şeklinde yürütülecektir. Öğrencilerin hem ders anlatımlarına, hem de proje tasarım uygulamaları ile tartışmalarına katılımları beklenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Süreç, ders anlatımları ve küçük ölçekli tasarım uygulamaları şeklinde yürütülecektir. Öğrencilerin hem ders anlatımlarına, hem de proje tasarım uygulamaları ile tartışmalarına katılımları beklenmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ders konularıyla ilgili 3 küçük uygulama yapılacaktır. Uygulamalı ödev teslimi yerine geçecek bu çalışmaların raporu final teslim yerine geçecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sebnem.gokcen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|