DERS ADI

: Kentsel ve Bölgesel Planlama Çerçevesinde Ulaşım Talep Modellemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5072 Kentsel ve Bölgesel Planlama Çerçevesinde Ulaşım Talep Modellemesi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEMAL MERT ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrencilere kent ve bölge planlaması çerçevesinde 4-basamaklı ulaşım modelinin öğrencilere aktarılmasıdır. Derte anlatılan tüm konulan çözümlü örnekler ile sunulacaktır. Ders sonunda öğrenciler, 4-basamaklı ulaşım modelinin (1) Yolculuk Üretimi, (2) Yolculuk Dağılımı, (3) Tüel Seçim ve (4) Güzergah Seçimi aşamalarını yakından tanıyacaklar ve bu konuda hazır veri ile uygulama yapabilecek konuma geleceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kent ve bölge planlaması çerçevesinde 4-basamaklı ulaşım modelinde kullanılan teknikleri, formülleri ve algoritmaları anlayacaklar.
2   Kent ve bölge planlaması çerçevesinde 4-basamaklı ulaşım modelinin kullanım alanlarını kavrayacaklar.
3   Kent ve bölge planlaması çerçevesinde 4-basamaklı ulaşım modelinde kullanılan teknikleri ayrıştırabilecekler.
4   Kent ve bölge planlaması çerçevesinde 4-basamaklı ulaşım modelinden elde edilen sonuçları değerlendirebilecekler ve yorumlayabilecekler.
5   Kent ve bölge planlaması çerçevesinde gerçek problemlerin çözümünde hangi varsayımlar altında hangi teknikleri uygulayacaklarına karar verebilecekler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kent ve Bölge Planlaması Çerçevesinde Ulaşım Planlaması Terminolojisine Giriş
2 Kent ve Bölge Planlaması Çerçevesinde Ulaşım Planlamasının Temel Kavramları
3 Kent ve Bölge Planlaması Çerçevesinde 4-Basamaklı Ulaşım Modelinin temel bileşenleri
4 I. Yolculuk Üretimi: Basit Modeller
5 I. Yolculuk Üretimi: Regrasyon Modeller
6 II. Yolculuk Dağılımı: Homojen (Sabit) Büyüme Faktörlü Yolculuk Dağılım Modeli Ortalama Büyüme Faktörlü Yolculuk Dağılım Modeli
7 II. Yolculuk Dağılımı: Çift Kısıtlayıcılı Yer Çekimi Yolculuk Dağılım Modeli
8 Ara Sınav
9 III. Türel Seçim: Karar Teorisi
10 III. Türel Seçim: Veri İhtiyaçları
11 III. Türel Seçim: Model Tahmini (Kalibrasyonu)
12 IV. Güzergah Seçimi: En Kısa Yol Algoritması
13 IV. Güzergah Seçimi: Denge Ataması
14 IV. Güzergah Seçimi: Frank-Wolfe Algoritması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Boyer, K. D., Principles of Transportation Economics. Addison Wesley Longman, Inc., Reading, Mass., 1997
Pindyck, R. S., and D. L. Rubinfeld, Econometric Models and Economic Forecasts, McGraw-Hill, 1991
Meyer, D. and E. J. Miller, Urban Transportation Planning, Second Edition, McGraw Hill, 2001
Gomez-Ibanez, J.A., Tye, W.B., and C. Winston, Essays in Transportation Economics and Policy, Brookings Institution Press, 1999
Çubukçu, K.M., Planlamada Klasik Sayısal Yöntemler, ODTÜ Yayıncılık, 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, teorik sunumlar ve çözümlü örnekler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınav.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse devam zorunludur.
2. Her türlü kopya ve intihal kesinlikle yasaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylul University, Tinaztepe Campus
School of Architecture
Department of City and Regional Planning
Room #109
Buca/IZMIR 35160
TURKEY
mert.cubukcu@deu.edu.tr
http://kisi.deu.edu.tr/mert.cubukcu

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe, 8:30-10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 13 3 39
Kitap Okuma 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.2111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111