DERS ADI

: Konut

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5023 Konut SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EMİNE İPEK ÖZBEK

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Doktora

Dersin Amacı

Bu derste konut ile toplumun sosyo-ekonomik ve kültürel yapısı ile etkileşimlere odaklanılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda, öğrenciler, farklı aktörler açısından konut sorununu tanımlayabilecek,
2   mevcut konut sunumunun potansiyel ve sorunlarını değerlendirebilecek,
3   mevcut konut politikalarını diğerlerinin konut sorunu açısından sorgulayabilecek,
4   halk katılımının önemini tartışabilecek,
5   konut sorunu konusuna kapsamlı bir bakış içeren yeni bir çerçeve önerebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, amaçları ve referans kitap ve makaleler ile ilgili açıklamalar
2 Konut sorunu, konut politikası ve sosyal konut politikası kavramlarının tartışılması.
3 Evsizlik
4 Engelliler ve konut
5 Kadın ve konut
6 Yaşlı ve konut
7 Çocuk ve konut
8 Yarıyıl içi sınavı
9 Kar amaçsız konut
10 Sosyal konut
11 Ev ödevlerinin sunulması ve tartışılması
12 Ev ödevlerinin sunulması ve tartışılması
13 Ev ödevlerinin sunulması ve tartışılması
14 Konut ve konut politikası konularının yeniden değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kitaplar:
-People, Poverty and Shelter, Ed.by.R.J.Skinner&M.J.Rodell, Methuen, London,1983.
-Housing Question of the Others, Ed.by Emine M.Komut, Chamber of Architects of Turkey,
Ankara, 1996.
-Houses and Homes, John Sewell, James Lorimer&Company, Publishers, Toronto, 1994.
-Shelter and Society, Ed.by Theodore Koebel, State University of NewYork Press, New
York, 1998.
Referanslar: Web kaynakları kullanılacaktır.
Malzemeler: Yazılı ve görsel malzeme

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, görsellerle desteklenen anlatım biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse katılarak dinlemesi beklenmektedir. Öğrencinin dersin konularıyla uyumlu olarak rapor şeklinde bir ev ödevi hazırlaması ve derste sunması beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve değerlendirme yarıyıliçi sınavı ile, ev ödevi ile, sorgulama ve tartışma ev ödevi ile, önerme final sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders verilen okuma listelerine paralel olarak anlatım ve tartışmalar şeklinde yürütülecektir. Hazırlanan ev ödevleri 11 ve 13. haftalar arasında sunulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.koc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 9.30-10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Ödev Sunumları 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51