Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. İDİL PAZI |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Kimyası Doktora |
Dersin Amacı |
Dersin amacı; Akdeniz, Marmara, Ege ve Karadenizde nutrient, organik madde ve birincil üretim dağılımlarını kontrol eden biyojeokimyasal ve fiziksel süreçlerin tanımlanmasıdır. Türkiyeyi çevreleyen denizlerin fizikokimyasal özellikleri detaylı olarak anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Besiktepe, S.T., Unluata, U., and Bologa, A.S., 1999. Environmental Degradation of the Black Sea: Challenges and Remedies. NATO Science Series, 2/56. Kluwer Academic Publishers, Dorchrecht, The Netherlands, 393 pp. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders; sınıfta sunum ve tartışma biçiminde öğretilir. Tüm sınıf öğrencileri hem derse devam etmek hem de tartışma oturumlarına katılmak zorundadır. Dersin öğretilmesi yanında grup sunumları belirlenir ve öğrenciler grup içinde tartışmalara katılır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Derste %75 devam zorunluluğu vardır. Vize, final, ödev ve dönem sonu ödevleri değerlendirmede dikkate alınır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin, her hafta derse ilişkin materyalleri okuyarak derse katılmaları ve sınıf içi tartışmalar katılmaları gereklidir. Sunumlarda veya sınavlarda meydana gelen herhangi bir etik dışı davranış üniversite disiplin ve etik kuralları gereğince değerlendirilir. Derslere % 75 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr.İdil PAZI |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı ve Cuma; 14:00-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|