Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. NİHAYET BİZSEL |
Dersi Alan Birimler |
Canlı Deniz Kaynakları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fitoplankton ekolojisi dersi, biyolojik oşinografinin temel prensipleri olan farklı deniz ekosistemleriyle ilgili, doğal sucul çevrelerin rehabilitasyonu, kalite yönetimi ve kalite değerlendirmesi konularına odaklanmıştır. Kurs süresince yer alan laboratuvar çalışması, su kalite parametrelerinin ve fitoplankton karbon içeriginin ölçümü, fitoplankton türlerinin tanımlanması ve sayımı konularda bilgilerin güçlenmesi üzerine kurgulanmıştır. Bu çalışma kıyıya yakın istasyonlarda örneklemeyi içermektedir. Laboratuvar çalışması sayesinde ögrenciler, özellikle insan etkisinin olduğu kıyı alanları hakkında bilimsel tartışma ve rapor yazımında deneyim kazanmış olacaktır. Su kolonu biyolojisinde kullanılan yaygın ölçüm tekniklerinin kullanımını içeren laboratuvar çalışmaları, özellikle farklı çevresel şartlara maruz kalmış alanlardan alınan örneklerde uygulanacaktır. Kursun önceliği, yaratıcılık ve problem çözme becerisi geliştirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
The Ecology of Phytoplankton, C. S. Reynolds, 2006. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler datashow kullanılarak gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Midterm 30% Final 40% |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ofis satleri dersin açıldıgı hafta bildirilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|