Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Deniz tabanında veya kıyısal alanlardaki herhangi doğal olmayan yapı ve veya yapıların emniyetli ve çevreye duyarlı bir şekilde tasarlanması ve inşası için yerbilimciler, mühendisler ile deniz ve çevre bilimcilerin bilmeleri gereken çok sayıda faktör vardır. Bu faktörler, sediment/su arakesiti ile kıta sahanlığı, kıta yamacı ve abisal düzlüklerde yer alan sedimanter istifleri etkilerler. Bu faktörlerin kapsamlı araştırılmasını içeren ve ayni zamanda yerinde denizel araştırmalar, sondaj, zemin örnekleme ve ilgili laboratuvar deneylerini de kapsayan bu ders, çevresel risklerin değerlendirmesi ve ön alınmasında yetenek kazandıracak bilgilerle donanmış olan profosyonellerin yetişmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders, teorik ve bilgi transferi içeren ders ve laboratuvar uygulamaları şeklinde yapılacaktır. Laboratuvar uygulamaları Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Geoteknik laboratuvarında sediment örnekleri üzerinde yapılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1. Sınavlar |
Değerlendirme Kriteri |
1. Sınavlarda her bir bölümden bir ana konu yer alacaktır. Her bir konuya ilişkin bir ya da daha fazla soru sorulacaktır. Sınav sorularının puan değerlendirmesi öğretim üyesinin belirlediği puan sistemine göre gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Muhammet Duman |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|