DERS ADI

: Yakıt Pili Teknolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MEE 5089 Yakıt Pili Teknolojisi SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAN ÖZGÜR ÇOLPAN

Dersi Alan Birimler

Termodinamik Bütünleşik Doktora
Termodinamik Doktora
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Yüksek Lisans
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Doktora
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bütünleşik Doktora
Termodinamik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, yakıt pilinin çalışmasını belirleyen elektrokimyasal, termodinamik, ve transport işlemlerin anlaşılmasını sağlayacak; yakıt pili teknolojisi konusunda teknik yetkinlik kazandıracak; ve hidrojen üretimi ve depolama metotları ile yakıt pili sistemi entegrasyonu konularında bazı pratik bilgiler verecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   PEMFC, DMFC, ve SOFC yakıt pili türlerinin birbirinden bileşen, tasarım türü, ve çalışma prensibi olarak nasıl farklı olduğunun anlaşılması
2   Bir yakıt pilinin matematiksel formülasyonunu yapma ve denklemlerin analitik ve/veya numerik olarak çözme yeteneği
3   Hidrojen üretimi ve depolama metotların anlaşılması
4   Yakıt pili teknolojileri üzerine deneysel araştırma yapabilme yeteneği kazandırma
5   Yakıt pili yığını tasarımı becerisi kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yakıt pillerine giriş
2 Temel elektrokimyasal prensipler
3 Yakıt pillerinin termodinamiği
4 Yakıt pillerinde voltaj kayıpları
5 Yakıt pillerinde yük transportu
6 Yakıt pillerinde kütle transportu
7 Yakıt pillerinin çoklu-fizik modellemesi
8 Proton Değişim Membranlı yakıt pilleri
9 Doğrudan Metanol yakıt pilleri
10 Katı Oksit Yakıt Pilleri
11 Yakıt pili yığını tasarımı
12 Hidrojen üretimi
13 Hidrojen depolama
14 Deneysel metotlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mench, M.M., Fuel Cell Engines, Wiley, 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, sınıf sunumu ve tartışma formatında öğretilir. Derslere tüm öğrencilerin katılımı beklenmektedir. Öğretim elemanı dönem boyunca yakıt hücrelerindeki taşınım olaylarıyla ilgili çeşitli problemleri çözecektir. Öğrencilerden verilen problemi analitik olarak ve/veya bir yazılım kullanarak çözmeleri istenecektir. Öğrencilerin bireysel çalışmaları gerekmektedir.

Öğrencilerden bir proje raporu hazırlamaları ve sınıf içi sözlü sunum yapmaları beklenecektir. Bu proje, öğrencilerin yakıt hücresi teknolojileri ile ilgili bir konuyu incelemelerine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Seçilen konunun dersin öğretim elemanı tarafından onaylanması gerekmektedir. Raporun ve sunumun hazırlanmasına ilişkin önerilen konuların ve yönergelerin bir listesi sağlanacaktır. Öğrenci proje sunumlarının bir amacı sınıfın geri kalanı için önemli bir eğitim deneyimi sağlamaktır. Bu nedenle tüm öğrencilerin bu sunumlara katılması gerekmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

- Ödev ve Araştırma: 50 %
- Rapor ve Sunum: 50%

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozgur.colpan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Kitap Okuma 1 5 5
Ödev Hazırlama 4 4 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Tasarım Projesi 1 20 20
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 213

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555535535553
ÖK.2555535535553
ÖK.3555535535553
ÖK.4555535535553
ÖK.5555535535553