Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. METE KUN |
Dersi Alan Birimler |
Maden İşletme Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, mermer ocak ve işletmelerinde oluşan artıklar, artıkların yeniden değerlendirilmesi, mermer işletmeciliği çevre etkileşimi ile işletmelerin çevresel etki değerlendirmeleri ele alınacaktır. Konu ile ilgili olarak mermer ocak işletmelerinin yanı sıra, fabrikalarda oluşan parça ve toz artıkların detaylı incelemesi yapılarak bu ürünlerin endüstrinin diğer kollarında nasıl kullanıldığı konusunda bilgiler verilecektir. Ayrıca yapılarda mermer (granit, andezit, kireçtaşı vb..) kullanımının çevresel etkileri, güncel zorunluluklar dünya ve ülkemiz ölçeğinde ele alınacak olup, mermerlerin yapısal özellikleri ile çevre etkileşimleri de ders kapsamında değerlendirilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Mete Kun, Tahir Mallı, Baran Tufan,"The Determination of Reclamation Parameters and Cost Analysis in Mining Sites", Carpatian Journal of Earth and Environmental Sciences, November 2012/vol 7/no:4/117-124, 2012, SCI-Expanded |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, ödev |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-3: 1. ödev ile değerlendirilecek |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Mete KUN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlgili dönemim ders yükü göz önüne alınarak, daha sonra belirlenecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|