DERS ADI

: Sedimanter Petrografi ve Diyajenetik Kayalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5021 Sedimanter Petrografi ve Diyajenetik Kayalar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL İŞİNTEK

Dersi Alan Birimler

Ekonomik Jeoloji Doktora
Ekonomik Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Genel kullanımda tortul kelimesi, bir sıvı içinde süspansiyon halden çökelen katı madde anlamına gelmektedir. Bununla birlikte jeolojide, kalıntı yatakları, organik debrisin otokton olarak birikimi, kimyasal çökeltiler ve buzul ve rüzgar ajansları aracılığıyla biriken malzemeler gibi suda süspansiyondan çökelme ile oluşan birçok malzeme için de kullanılmaktadır. Yeni ve esk birçok sediment, kırıntılı malzemeyi etkileyen birçok etkenler tarafından taşınmış ve çökelmiş önemli miktarda volkanik kül içermektedir. Bu nedenle geniş oranda piroklastik malzeme içeren akarsu, göl ve denizel sedimentler bulunmaktadır. Günümüzde sedimanter petrografi bilimi kendi evrimsel yolunun tanımlayıcı evresindedir ve bu ders içeriği bu konumu yansıtmaktadır. Ancak sedimantasyonun fiziksel ve kimyasal süreçlerinin daha yoğun çalışıldığına dair önemli göstergeler mevcuttur. Tortul birikiminin hidrodinamikleri ve jeokimyası bu konuda iki önemli büyüme noktalarını oluşturmaktadır. Ileri istatistiksel prosedürlerin kullanımında ilerleyen, ama hala küçük bir artış söz konusudur. Bu derste aynı zamanda diyajenezin, karbonatlardan evaporitlere, silisli kırıntılara kadar, yaygın birçok sedimenter kayaç tipinin oluşumunda oynadığı rol vurgulamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tortul kayaçlar ve petrografik dokuları bilir
2   Diyajenetik kayalar ve Diyajenezi fiziko kimyasal koşullarını bilir.
3   Tortul ve diyajenetik kayaların ekonomik boyutlarını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Sedimenter kayaçların kökeni ve sınıflaması
2 Sedimentlerin dokuları
3 tortul kayaçların yapısı ve Iç organizasyon
4 Sedimenter kayaların mineral bileşimi
5 Kum ve kumtaşı
6 Şeyl, arjilitler ve silttaşı
7 volkaniklastik çökeller
8 Kireçtaşı ve dolomit
9 Kırıntılı olmayan çökeller (kireçtaşı dışında)
10 Diyajenez ve ilgili süreçleri
11 Ortam analizi
12 Modern deniz ve okyanusların çökelimi Sedimantasyon ve tektonik
13 Fasiyes ve fasiyes modelleri
14 Öğrenciler tarafından verilecek sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Greensmith, J. T., 1970 Petrology of sedimentary rocks, Thomas Murby and Co., 502 pp.
Mcllreath, I. A. and Morrow, D.W, 1990, Diagenesis, Geoscience Canada, Reprint Series 4, 338 pp.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik sunum ve tartışma biçimindedir. Tüm sınıf üyelerinin ders ve seminer saatlerine katılması ve tartışma oturumlarında yer alması beklenmektedir. Dersin yanı sıra, grup sunumları ilgili hafta belirlenen gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma oturumu açmak için sunulacaktır.
Ders: İnteraktif ders
Ödev: öğrenci tarafından hazırlanan ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sunum: Öğrenci tarafından hazırlanan sunum
Ödev: Öğrenci tarafıdnan hazırlanan ödev

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2 ve 3 öğrenci tarafından verilecek sunum ve ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cahit.helvaci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10.00-11.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 80 80
Ödev Hazırlama 1 70 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154214115435511
ÖK.254214115535511
ÖK.354214125535511